اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تبیین واقعه غدیر برای پاسداری از اسلام ضروری است

امام جمعه یزد تبیین واقعه غدیر را امری واجب برای حراست از ارزش های دینی اسلام ناب محمدی دانست و گفت: برخی به دنبال کم ارزش نشان دادن واقعه غدیر و تحریف آن هستند.

تبیین واقعه غدیر برای پاسداری از اسلام ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دارالعباده که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تعداد محدود نمازگزاران برگزار شده است، با اشاره به اهمیت فرا رسیدن عید غدیرخم، اظهار کرد: برخی معتقدند که واقعه غدیر داستانی ساختگی است و سعی دارند ذهن مومنان را از واقعیت‌های غدیر دور کنند.

وی با اشاره به وجود روایات مختلفی در خصوص واقعه غدیر، افزود: در کتب معتبر اهل سنت هم از راویان غدیر با نام ذکر شده است و  کسی تاکنون توانسته با توجه  به اسناد موجود این مهم را منکر شود.

امام جمعه یزد با اشاره به وقایع اتفاق افتاده در غدیر خم، گفت: معتقدیم که اعلام جانشینی پیامبر(ص) در غدیر، یک فرض و امری واجب و ضروری است چراکه محال است پیامبر پس از ۲۳ سال زحمت به این موضوع توجه نداشته باشد و برای ادامه راه اسلام برنامه‌ای پس از رحلت خود اقدامی نکرده باشد ولی برخی این موضوع را قبول ندارند و می‌گویند پیامبر(ص) جانشینی برای خود انتخاب نکرد و مردم پس از وفات وی در این خصوص اقدام کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که روایت غدیر یک روایت موثق، معتبر و متواتر است، گفت: تبیین آن برای پاسداری از اسلام ضروری است.

وی بیان کرد: برخی حتی منکر وقوع این رویداد هستند و برخی آن را یک امر عادی ذکر کردند، تاکید کرد: چگونه قران کریم در رابطه با موضوعی که آن را عادی می‌دانند، به پیامبر اکرم(ص) می‌گوید؛ اگر آن را ابلاغ نکنی، رسالت خود را کامل نکرده‌ای؟

ناصری یزدی با اشاره به روایاتی در مورد اهمیت انتخاب جانشینی در حوادث متعدد قبل و پس از غدیر، گفت: آیا آینده امت نزد خداوند و پیامبرش اهمیتی نداشته که برخی بیان می‌کنند نبی الهی(ص) در روز غدیر مردم را در آن شرایط گردهم آورد تا تنها بگوید امیرالمومنین علی(ع) را دوست بدارید؟!

وی در پایان مردم را به داشتن کلام مستقیم و با مبنا و معنا توصیه کرد و گفت: قران کریم در آیات خود مردم را به داشتن کلام متقن و سالم توصیه می‌کند و گفتار و قضاوت صحیح را در جامعه مهم و عمل صالح را ماحصل گفتار سالم می‌داند.

انتهای پیام/الف/خ

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول