اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ضرورت نگاه ویژه به زیرساخت‌های ورزشی رفسنجان/محرومیت معلولان و جانبازان از امکانات ورزشی

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نگاه ویژه به فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان‌های رفسنجان و انار تأکید کرد.

ضرورت نگاه ویژه به زیرساخت‌های ورزشی رفسنجان/محرومیت معلولان و جانبازان از امکانات ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین جلالی بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور  معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: مدتی قبل با حضور در وزارت ورزش و جوانان از مسؤولان این وزارتخانه دعوت کردیم برای رسیدگی به مسائل ورزشی شهرستان رفسنجان و انار به این حوزه انتخابیه سفر کنند که خوشبختانه این سفر در دهه ولایت انجام شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم امروز به مناسبت این دهه تصمیمات مبارکی برای ورزش شهرستان‌های رفسنجان و انار گرفته شود، چراکه بحث ورزش این دو شهرستان به‌نظر می‌رسد مقداری دچار افت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم فوتبال مس به نام رفسنجان است و اسم و آوازه‌ای برای رفسنجان ایجاد کرده است؛ اما در سایر هیأت‌های ورزشی نشاط چندانی دیده نمی‌شود، شهر به این بزرگی وضعیت استخر نامناسب دارد، از امکانات ورزشی برای جانبازان و معلولان محروم هستیم، سالن‌های ورزشی مدت زیادی از کلنگ‌زنی آن می‌‌گذرد اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ است و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارند.

حجت‌الاسلام جلالی با قدردانی از تقی‌زاده معاون پارلمانی وزارت ورزش به‌دلیل همراهی با نمایندگان مجلس برای حل و فصل مشکلات حوزه‌های انتخابیه، ابراز امیدواری کرد: این سفر برای رفسنجان خیر و برکت داشته باشد و گرهی از مشکلات ورزشی شهرستان‌های رفسنجان و انار باز شود.

مسؤولان توزیع بودجه در مورد رفسنجان تجدیدنظر کنند

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان هم اظهار کرد: آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است؛ بارها این نکته را به مسؤولان استان که وظیفه توزیع بودجه‌ها را دارند، متذکر شدیم که رفسنجان در یک برهه زمانی برخوردار بوده؛ اما طی این سال‌ها به‌دلیل خشکسالی و کاهش تولید محصول پسته و سایر مشکلات فقط عنوان برخورداری را یدک می‌کشد و از بودجه‌ها محروم است.

وی افزود: زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان فرسوده شده چون امکان نگهداری آنها نبوده، استخر دانشگاه ولیعصر (عج) هم سال‌ها کار می‌کرد، به‌دلیل هزینه‌های بالا، دانشگاه از عهده بازسازی و رفع عیوب آن برنیامده است.

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه مسؤولان مس نگاه خوبی به ورزش شهرستان داشتند و صعود تیم مس رفسنجان به لیگ برتر یک پله ترقی برای رفسنجان به‌شمار می‌رود، ادامه داد: نگاه به تسریع در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در صورتی که امکان داشته باشد می‌تواند کمک بسزایی به ورزش شهرستان و دیگر هیأت‌های ورزشی کند.

وی در پایان با قدردانی از دعوت نماینده برای حضور معاون پارلمانی وزارت ورزش ابراز امیدواری کرد: با این سفر اتفاقات خوبی برای ورزش رفسنجان رقم بخورد.

فعالیت ۳۵۰۰ سمن در بخش جوانان در کشور

جمشید تقی‌زاده معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه بیان کرد: سلام گرم و صمیمانه برادر عزیزم دکتر سلطانی‌فر را به مردم خوب استان کرمان به‌ویژه مردم رفسنجان و انار ابلاغ می‌کنم.

وی با اشاره به بازدید از اماکن ورزشی شهرستان‌های رفسنجان و انار عنوان کرد: سال ۹۲ آن‌چه ما در سیستم اجرایی کشور تحویل گرفتیم حدود ۴۰ هزار پروژه ورزشی بود که امروز بعد از هشت سال، به ۶۱ هزار اماکن ورزشی تبدیل شده؛ یعنی ۲۱ هزار اماکن ورزشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که از تحولات بسیار ارزشمندی بوده که در این دولت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حدود ۸۳ سمن داشتیم که امروز در بخش جوانان به سه هزار و ۵۰۰ سمن افزایش یافته است که کارهای جوانان در این سمن‌ها مورد بررسی، ارزیابی و تصویب مجموعه جوانان قرار می‌گیرد و خانه‌های جوان در همه جای کشور ساخت آن شروع شده و بسیاری در حال راه‌اندازی است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم در استان کرمان باغ جوان در رفسنجان یا انار راه‌اندازی شود و در این راستا فرماندار و مسؤولان کمک کنند زمینی که درختان خوبی داشته باشد تحت عنوان باغ در اختیار مجموعه ما قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در بخشی که امروز بازدید کردیم؛ سالن ورزشی خلیل‌آباد سالن بسیار خوبی است که نیازمند تکمیل است، استخر در یک موقعیت بسیار خوبی از شهر قرار دارد که نیاز دارد چه مس و چه سایر بخش خصوصی از این موقعیت استفاده کنند، سالن فردوسیه آزادگان بسیار خوب و بزرگ است که خیلی وقت است از شروع به‌کار آن می‌گذرد که قرار بود مس این سالن را تکمیل کند، سالن‌های دیگری در مناطق شهرستان هستند که باید همفکری شود و پس از بازگشت وزیر طی هفته آینده از المپیک، برای پروژه‌هایی که پیشرفت بالایی دارند وزارتخانه بودجه تأمین می‌کند و بخشی از پروژه‌ها به کمک مس تکمیل شود.

تقی‌زاده متذکر شد: مس کارهای بزرگی در شمال استان کرمان انجام داده که در نوع خود بی‌نظیر است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول