اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بیانیه جمعی از اعضای بسیج دانشجویی پس از جلسه صریح با زاکانی

جمعی از اعضای بسیج دانشجویی پس از جلسه صریح با علیرضا زاکانی اعلام داشتند: حاصل این جلسه پاسخ‌هایی بود که تا حدودی جوانب مسئله را باز کرد و شبهات و سوالات سطح جامعه را پاسخ داد.

بیانیه جمعی از اعضای بسیج دانشجویی پس از جلسه صریح با زاکانی

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از اعضای بسیج دانشجویی پس از جلسه صریح و مببسوط با علیرضا زاکانی اعلام داشتند: حاصل این جلسه پاسخ‌هایی بود که تا حدودی جوانب مسئله را باز کرد و شبهات و سوالات سطح جامعه را پاسخ داد. متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب (28/2/1399) در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی: «این پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید... این بسیار چیز با ارزشی است... برای اینکه اگر آرمان‌خواهی وجود نداشته باشد راه را گم می‌کنیم؛ این آرمان‌خواهی موجب می‌شود که ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم.»

انتخاب دکتر علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران در شورای شهر ششم و پس از آن برخی از حواشی و شبهات پیش آمده، بسیج دانشجویی را واداشت که با وجود سابقه‌ی ایشان در بسیج دانشجویی و مدیریت جهادی، از سر دغدغه‌مندی، مطالبه‌گری و دلسوزی، پرسش‌هایی را مطرح سازد که سرانجام آن پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌ها به دو جلسه چالشی و مبسوط با جناب آقای علیرضا نادعلی، از اعضای ششمین شورای شهر تهران و پس از آن با جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی منتهی شد.

در این جلسات و به ویژه در جلسه با دکتر زاکانی، نمایندگان بسیج دانشجویی تهران بزرگ، صریح و شفاف سوالات و شبهات خود را با توجه به دغدغه‌های جامعه، در خصوص مسائلی از قبیل مدرک تحصیلی، سابقه کار اجرایی، تخصص شهردار منتخب و تناسب آن با مدیریت شهری و همچنین مغایرت این انتخاب با قانون مطرح کردیم و از نزدیک با چرایی این انتخاب از سوی شورای شهر، دیدگاه‌های دکتر زاکانی و برنامه‌های او برای سال‌های پیش‌رو که از سال‌های مهم گام دوم انقلاب اسلامی است، اطلاع یافتیم.

حاصل این جلسه که امید است در آینده نیز تداوم داشته باشد، پاسخ‌هایی بود که تا حدودی جوانب مسئله را باز کرد و تا حدودی شبهات و سوالات سطح جامعه را پاسخ داد که ان شاءلله گزارش ویدیویی جلسه به زودی در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

 دکتر زاکانی همچنین در خصوص مغایرت بخش‌نامه ابلاغی وزارت کشور با سوابق و مدارک تحصیلی توضیحاتی ارائه کردند وآن را در تضاد با اصل های ۲۹- ۱۰۰-۱۰۱ قانون اساسی و  ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص وظایف شهردار دانستند؛ ایشان همچنین تاکید کردند که هیچگاه برای بدست آوردن منصبی تلاش نکرده اند و با درخواست اعضای محترم شورای شهر مسئولیت  شهرداری را قبول کرده اند. آقای زاکانی شهرداری تهران را جایگاهی مهم و کلیدی در جهت حل مسائل اصلی مردم و پایتخت ایران به عنوان ام القرای اسلام خواندند و اهم برنامه هایشان را با توجه و تاکید بر روح و کالبد شهرارائه کردند.

آقای زاکانی همچنین درباره‌ی آیین نامه‌ی دولت درباره شهرداری ها متذکر شدند این یک بخشنامه است نه قانون و در سال های مختلف الحاقیه هایی داشته است. در شورای شهر سابق هم طبق خصوصیات افراد الحاقیه هایی به این بخشنامه اضافه شده است که کاملا خلاف نص صریح قانون اساسی (اصل ۱۰۰ و ۱۰۱) و خلاف سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب می باشد که به این خاطر باید تغییر کند.

بسیج دانشگاه های تهران بزرگ همانند گذشته در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله) و احقاق حقوق مستضعفین، در میدان عمل کمک به محرومین درصحنه خواهد بود.

همچنین از جناب آقای دکتر زاکانی نیز انتظار می‌رود تا در صورت توفیق حضور در این کسوت، بدون هدر رفت ثانیه‌ای در جهت پیشرفت شهر و حرکت به سمت الگوی ایرانی اسلامی شهری ، اقدام بفرمایند.

 همچنین اعلام می‌داریم بسیج دانشجویی با رد و محکوم کردن خبیثانی که تلاش دارند از هر فرصتی برای تخریب جریان انقلاب و نیروهای برجسته آن سوء استفاده کنند و مطالبات به حق مردم را به بیراهه کشانند،‌ به عنوان چشم بیدار امت و با هشیاری کامل، مسائل شهری تهران بزرگ و شورای شهر ششم برای آینده تهران را رصد و در دفاع از اصول انقلاب اسلامی مطالبه خواهیم کرد و به هیچ وجه در زمین احزاب و افراد نبوده و پیوسته خط انقلاب اسلامی را دنبال خواهد کرد.

 توفیقات روز افزون خدمتگزاران انقلاب اسلامی را  از خداوند متعال خواستاریم.

و من الله توفیق

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول