اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

شاعر جنوبی: استفاده از واژه «محرومیت» برای خوزستان، ستم بزرگی است

مرتضی حیدری آل‌کثیر، شاعر اهل خوزستان در واکنش به اتفاقات استانش و مساله کم آبی در آن‌جا گفت: صف اغتشاشگران از مردمی که مطالبات به حق دارند، جداست، ولی سیاست‌های غلط دولت، خوزستان را به وضعیت کنونی سوق داد.

شاعر جنوبی: استفاده از واژه «محرومیت» برای خوزستان، ستم بزرگی است

مرتضی حیدری آل‌کثیر، شاعر فارسی و عربی‌سرای اهل خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره اعتراضات مردم استانش به موضوع کم آبی و تلف شدن دام اظهار داشت: من از افرادی هستم که حدود سه دهه در منطقه کم آب و پرآبی چون شوش و اهواز مستمر زندگی کرده‌ام و از نزدیک مشکل کم شدن آب رودخانه دز را درک کرده‌ام.

وی افزود: من بچه شط هستم و از نزدیک شاهد بودم که این رودخانه به دلیل سیاست‌های غلط از روزهای خوب خروش به آب باریکه مبدل شد. این ماجرا رزق مردم و کار جوانان را تحت الشعاع قرار داد و کشاورزی را ضعیف و نابود کرد.

این شاعر در بخش دیگر بیان داشت: مشکلات آب، هوا و محیط زیست اهواز روز به روز بیش‌تر می‌شد و این مساله را از نزدیک لمس می‌کردم و آن را در هنرم که همانا شعر است، منعکس کردم.

آل کثیر با صبور خواندن مردم خوزستان و اینکه این مساله از مهم‌ترین ویژگی‌های اهالی این منطقه است، گفت: در حال حاضر سیاست‌های غلط دولت و تلاش‌های جدایی‌طلبان مردم این منطقه را گله‌مند کرده است. آنچه در عصر ارتباطات مخفی نمی‌ماند، همین موضوع است، زیرا مدیران استانی هم مقصرند و به مشکلات دامن زده‌اند، اما اعتراض این روزهای مردم به بی‌آبی، به‌حق است و همه متفق هستند که صف اغتشاشگران و جدایی‌طلبان از این مطالبات به‌حق جداست.

این شاعر خوزستانی، کم‌آبی امروز را نتیجه سیاست دولت‌های گذشته دانست و عنوان کرد: ما به عنوان هنرمند سعی کردیم با شعر تسکینی برای مردم این منطقه باشیم، اما باید به موضوع مهمی چون بی‌آبی توجه کرد.

وی ادامه داد: ما، خانواده ما و بسیاری از خانواد‌های خوزستان به نظام اعتقاد داریم و در مسیر انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی شهید داده‌ایم. بنابراین اگر قرار باشد اعتراضی شود لیدری آن باید به دست مردم باشد که اعتقاد به نظام دارند.

این شاعر خوزستانی به جلسه اخیر آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب برای خوزستان و رفع مشکلات اشاره کرد و گفت: این جلسه ما را چه در موضوع خوزستان و چه سیستان امیدوار کرد.

آل کثیر، به کار بردن واژه «محرومیت» را برای خوزستان ستم بزرگ خواند و گفت: ما محروم نبوده و نیستیم، اما ما را محروم کردند. خنده‌دار است که مطالبه مردم خوزستان را به آب و هوا تنزل دهیم چرا که ما معتقدیم تعمدی بوده تا محرومیت بیش‌تر شود. بخشی ناشی از جهل و بخشی ناشی از لجاجت بوده است، اما امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید، مردم کمی آرامش داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول