اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی؛ 64 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان گسترده است

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، 64 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در این کشور گسترده است.

نظرسنجی؛ 64 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان گسترده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نظرسنجی سراسری انجام شده، 64 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که نژادپرستی علیه سیاهپوستان در این کشور گسترده است.

بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه گالوپ انجام شده، این بالاترین میزان از سال 2008 تا کنون به شمار می‌آید.

همچنین 44 درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی نیز این احساس را دارند که نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان گسترده است. در این نظرسنجی 72 درصد لاتین تبارها با این موضوع موافق بوده و 59 درصد از سفید پوستان نیز عقیده مشابهی داشتند.

سوال دیگری که در این نظرسنجی مطرح شده، بهبود وضعیت زندگی بوده که 69 درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند حقوق شهروندی آنها بهبود یافته که در مقایسه با سال 2020، ده درصد افزایش داشته اما همچنان در مقایسه با آمار 89 درصدی که در سال 2011 و در دوره نخست ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا بوده، فاصله دارد.

در پاسخ به سوالی در این باره که پلیس چگونه با سیاه پوستان رفتار می‌کند، 55 درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که رفتار پلیس در برابر سیاه پوستان از عدالت کمتری در مقایسه با سفید پوستان برخوردار است.

در این نظرسنجی در مجموع 61 درصد از پاسخ دهندگان از نحوه رفتاری که با سیاه پوستان انجام می‌شوند ناراضی هستند و تنها 38 درصد ابراز رضایت کردند.

نژادپرستی آمریکایی‌ها علیه شهروندان سیاهپوستان این کشور در جنایت یکی از افسران سفیدپوست آمریکایی علیه یکی از شهروندان سیاهپوست این کشور نمود پیدا کرد.

جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست، اوایل خرداد سال گذشته از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، حین بازداشت توسط شاوین،  مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر جانش را از دست داد. علت بازداشت فلوید توسط شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، ۲۰ دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

انتشار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول