اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

یک پزشک هندی‌ ناجی زندانیان غیرعمد خراسان رضوی

یک پزشک هندی مسلمان سالهاست مبالغی جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به حساب ستاد دیه خراسان رضوی واریز می‌کند و به این ترتیب خانواده‌های را از فروپاشی و بی سرپرستی نجات می‌دهد.

یک پزشک هندی‌ ناجی زندانیان غیرعمد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دختر جوانی که روزگاری نه چندان دور در بیمارستان هفده شهریور مشهد،  مشغول به کار بود شاید هیچ‌گاه گمان نمی‌کرد، روزی  دست سرنوشت او و همسر پزشک هندی الااصلش را ناجی زندگی هم‌وطنانی کند که حالا ۴۲ سال است که از آنها به دور است، اما نهیب وجدان و احساس دین به وطن و عشق به سرنوشت همنوعان درد کشیده باعث شد، هیچ‌گاه در این سالیان دور از وطن از پرداختن به درد مردم گرفتار در پشت میله‌های زندان و  معلولان افتاده در بستر حاضر در آسایشگاه‌ها غافل نشود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، راوی داستان جالبی از یک زوج نیکوکار شد و در این خصوص گفت: سالهاست که یک پزشک هندی منشأ خیر و ناجی زندگی افراد گرفتار بسیاری شده اما گمنامی را برگزیده و تمایلی بر افشا هویت خود ندارد و خوشبختانه امسال نیز این پزشک هندی به همراه پسر طبیب خود در دو مرحله با واریز مبلغ ۱۴۱ میلیون تومان اسباب آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد شدند.

جواد غفاریان قدیرزاده طوسی گفت: این کمک مالی به ستاد دیه جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد توسط این پزشک هندی در دو مرحله انجام شد به طوری که در مرحله نخست در تیرماه گذشته با پرداخت ۶۲ میلیون تومان باعث آزادی سه زندانی شدند و در مرحله دوم با پرداخت ۷۹ میلیون تومان سه زندانی دیگر را آزاد کردند.

وی بیان کرد: این پزشک نیکوکار در اسفندماه سال گذشته نیز با پرداخت ۵۰ میلیون تومان باعث شد پنج زندانی از پشت میله‌های زندان آزاد شوند‌.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی با بیان اینکه این نیکوکار به هیچ عنوان تمایلی جهت افشا شدن نام خود ندارد، عنوان کرد: این پزشک هندی مسلمان معتقد است بهترین راه پرداخت ثروت هنگفتی که خداوند به او و خانواده‌اش عطا کرده حمایت از نیازمندان است.

غفاریان طوسی بیان کرد: بیشتر کمک‌های این پزشک نیکوکار هندی در کشور ایران، پرداخت هزینه دیه جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و همچنین کمک به تامین هزینه‌های نگهداری معلولان بستری شده در آسایشگاه‌ها را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال نیز این پزشک نیکوکار هندی مبالغی حدود 5 هزار دلار را به حساب دوست همسر خود(دوست ایرانی همسر این پزشک هندی هم اکنون در مشهد ساکن است و نقش حلقه اتصال این خانواده نیکوکار در کشور آمریکا با ستاد دیه را بر عهده دارد) واریز کرده است تا دو سوم این مبلغ را صرف پرداخت دیه زندانیان جرایم غیرعمد کند و یک سوم آن نیز جهت تامین هزینه نگهداری معلولان بستری در آسایشگاه و کمک هزینه زندگی کودکان یتیم صرف شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول