اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: از تلاش‌های دولت عراق حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در پیام توییتری با اشاره به دیدار خود با وزیر خارجه عراق نوشت که واشنگتن از تلاش‌های دولت عراق حمایت می‌کند.

بلینکن: از تلاش‌های دولت عراق حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه در پیام توییتری به دیدارش با «فؤاد حسین»‌وزیر خارجه عراق اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «امروز دیدار خوبی با وزیر خارجه حسین برای بحث درباره گفت‌وگوهای راهبردی میان آمریکا و عراق داشتم».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «من حمایت خود از تلاش‌های دولت برای اجازت خواسته مردم عراق در زمینه عدالت و اهمیت انتخابات موفق در ماه اکتبر ابراز داشتم».

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق روز سه شنبه هفته جاری در رأس هیات مذاکره‌کننده کشورش برای حضور در دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا وارد واشنگتن شد.

برگزاری دور جدید گفت‌‌وگوهای راهبردی میان  هیأت‌ عراقی و آمریکایی در جمعه پیش‌رو (23 جولای) قرار است مقدمه گفت‌وگوی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سفر آتی وی به واشنگتن باشد.

«حسین علاوی» مشاور نخست وزیر عراق درباره اهداف سفر مصطفی الکاظمی به آمریکا در بیست و ششم ژوئیه (چهارم مردادماه) گفته است که  نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن جدول زمانی برای کاهش نیروهای آمریکا در عراق را بررسی می‌کند، چرا که عراق می‌خواهد روابطش با آمریکا به مرحله قبل از سقوط موصل در سال ۲۰۱۴ بازگردد.

دور نخست این گفت‌و‌گوها سال گذشته میلادی به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد و به مدت چند ساعت به طول انجامید؛ گفت‌و‌گوهایی که برخی از مقامات امنیتی و سیاسی بغداد و واشنگتن و همچنین مقاماتی از وزارت خارجه دو طرف در آن مشارکت داشتند.

دور دوم این مذاکرات در جریان سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن صورت گرفت؛ سفری که در ماه آگوست گذشته انجام شد و نخست‌وزیر عراق با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جریان آن دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول