اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیروت: عراق سوخت مورد نیاز تولید برق لبنان را ظرف 7 تا 10 روز آینده می‌رساند

مدیر کل امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که عراق سوخت مورد نیاز تولید برق لبنان را ظرف 7 تا 10 روز آینده به لبنان می‌رساند.

بیروت: عراق سوخت مورد نیاز تولید برق لبنان را ظرف 7 تا 10 روز آینده می‌رساند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  مدیر کل امنیت عمومی لبنان روز جمعه اعلام کرد که  امروز شنبه اقدامات لازم برای رسیدن نفت عراق به لبنان تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری العهد، سرتیپ عباس ابراهیم گفت: نفت عراق برای رفع نیاز لبنان به برق، ظرف بازه زمانی یک هفته تا ده روز به لبنان می‌رسد.

ابراهیم از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به خاطر تلاش‌هایش برای تکمیل این روند و کمک به مردم لبنان در شرایط دشوار فعلی کشورشان، تشکر کرد و افزود: ما در عراق چیزی جز آنچه از خیر و نیت کمک که انتظارش را داشتیم، نیافتیم.

شبکه المیادین روز جمعه به نقل از یک مقام عراقی اعلام کرده بود که الکاظمی دستور داده است که مشکلات مربوط به موضوع صادرات سوخت به لبنان رفع شود و در همین راستا نخست وزیر عراق روز جمعه نشستی را با مسئولین عراقی برای آغاز ارسال سوخت به لبنان برگزار کرده است.

هیاتی لبنانی به ریاست عباس ابراهیم مدیر کل امنیت عمومی لبنان و «ریمون غجر» وزیر انرژی این کشور روز جمعه برای اجرایی شدن توافق صادرات نفت عراق به لبنان به بغداد رفتند.

پیش از این عراق اعلام کرده بود که صادرات نفت به لبنان را دو برابر می‌کند و این میزان از ۵۰۰ هزار تن به ۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

دولت عراق در فوریه گذشته تصویب کرد که یک میلیون بشکه نفت کوره (مازوت) و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام با ۲۵ درصد تخفیف به لبنان صادر کند و به بیروت ۶ ماه برای تسویه حساب فرصت بدهد و همچنین در ازای آن از لبنان خدمات پزشکی و هتلداری دریافت کند.
لبنان  طی چند سال اخیر با بحران اقتصادی شدید و مشکلات جدی معیشتی روبه رو شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول