اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

75 درصد از مبتلایان سنگاپوری واکسن زده‌اند

افراد واکسینه شده ۷۵ درصد موارد اخیر کووید ۱۹ در سنگاپور را تشکیل می‌دهند، اما تعداد کمی از آنها دچار بیماری شدید شده‌اند.

75 درصد از مبتلایان سنگاپوری واکسن زده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از یواس نیوز، افراد واکسینه شده ۷۵ درصد موارد اخیر کووید ۱۹ در سنگاپور را تشکیل می‌دهند، اما تعداد کمی از آنها دچار بیماری شدید شده‌اند.

براساس داده‌های موجود که توسط دولت منتشر شده، افراد واکسینه شده سه چهارم از عفونت‌های کووید ۱۹ سنگاپور را در چهار هفته گذشته تشکیل می‌دهند، اما آنها به طور جدی بیمار نمی‌شوند.

در حالی که داده‌ها نشان می‌دهد واکسن‌ها در پیشگیری از موارد شدید بسیار موثر هستند، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که خطر آلودگی برای کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز وجود دارد؛ بنابراین واکسیناسیون به تنهایی برای توقف چرخه انتقال ویروس کافی نیست.

داده‌های روز پنجشنبه نشان می‌دهد از ۱۰۹۶ عفونت منتقل شده محلی در ۲۸ روز گذشته در سنگاپور ، ۴۸۴ مورد یا حدود ۴۴ درصد کاملا مربوط به افرادی است که هر دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وزارت بهداشت سنگاپور گفت: شواهد مداومی وجود دارد که نشان می‌دهد واکسیناسیون از ابتلا به بیماری‌های جدی جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه عفونت در افراد واکسینه شده به معنای بی اثر بودن واکسن نیست.

تئو ییک یینگ، رئیس دانشکده بهداشت عمومی Saw Swee Hock در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) گفت: هرچه تعداد بیشتری از افراد در سنگاپور واکسینه شوند، ما شاهد بروز عفونت‌های بیشتری در بین افراد واکسینه شده خواهیم بود.

داده‌های سنگاپور همچنین نشان داد شمار عفونت‌ها در ۱۴ روز گذشته در میان افراد واکسینه شده بالاتر از ۶۱ سال در حدود ۸۸ درصد بوده است که  کمی بالاتر از رقم ۷۰ درصد برای گروه جوان است.

لینفا وانگ، استاد دانشکده پزشکی Duke-NUS یادآور شد: افراد مسن در هنگام واکسیناسیون پاسخ ایمنی ضعیف‌تری دارند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول