اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مجوز تزریق واکسن مدرنا به نوجوانان صادر شد

سازمان تنظیم کننده مقررات داروییِ اتحادیه اروپا مجوز واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله با محصول دارویی شرکت مدرنا را صادر کرد.

مجوز تزریق واکسن مدرنا به نوجوانان صادر شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان تنظیم کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا مجوز واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله با محصول دارویی شرکت مدرنا را صادر کرد.

بدین ترتیب واکسن کووید ۱۹ مدرنا می‌تواند به دومین واکسن  قابل استفاده برای نوجوانان در اتحادیه اروپا تبدیل شود.

در بیانیه آژانس دارویی اروپا آمده است: «کمیته بررسی محصولات دارویی برای استفاده انسانی توصیه می‌کند که مجوز تزریق واکسن اسپایک‌واکس (مدرنا) به محدوده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال نیز گسترش پیدا کند».

واکسیناسیون کودکان برای رسیدن به ایمنی گله و با توجه به نوع بسیار مسری دلتا مهم تلقی شده است. مدرنا در ماه مه اعلام کرد که واکسن آن در نوجوانان بی‌خطر و موثر است.

آژانس دارویی اروپا (EMA) گفت:  این واکسن به نوجوانان مانند سایر گروه‌های سنی در دز و با فاصله چهار هفته تزریق می‌شود؛ توصیه کمیته داروهای انسانی بر اساس مطالعه‌ای بر روی ۳۷۳۲ شرکت کننده است.

براساس داده‌های موجود، بیشتر کودکان مبتلا به کووید ۱۹ یا علائم خفیف دارند یا هیچ نشانه‌ای ندارند، با این وجود کودکان در معرض خطر جدی بیماری قرار دارند و می‌توانند ویروس را گسترش دهند. واکسن فایزر/بیون‌تک نیز برای استفاده در نوجوانان در ماه مه تأیید شد.

سازمان تنظیم کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا گفت: عوارض جانبی شایع در نوجوانان پس از واکسیناسیون با مدرنا مانند مواردی است که در افراد مسن دیده می‌شود. اما به دلیل  مطلعه بالینی کوچکتر، این آزمایش نمی‌تواند عوارض جانبی غیرمعمول جدید را تشخیص دهد یا خطر موارد شناخته شده مانند میوکاردیت و پریکاردیت را تخمین بزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول