اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفر رئیس‌جمهور چین به «تبت» در بحبوحه تنش‌ با آمریکا

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به مناسبت هفتادمین سالگرد «آزادسازی مسالمت‌آمیز» تبت، به این منطقه خودمختار تحت حاکمیت پکن سفر و با مقام‌های آن دیدار کرد.

سفر رئیس‌جمهور چین به «تبت» در بحبوحه تنش‌ با آمریکا

به گزار گروه بین‎‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مواضع و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا و متحدانش درباره منطقه تبت ادامه دارد، رئیس‌جمهور چین از این منطقه خودمختار دیدن کرد.

شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» گزارشی درباره سفر «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به مناسبت هفتادمین سالگرد «آزادسازی مسالمت‌آمیز» تبت، به این منطقه خودمختار تحت حاکمیت پکن منتشر کرد.

طبق گزارش این رسانه چینی، صلح و ثبات طولانی مدت در تبت به همراه توسعه تمدن سازگار با محیط زیست و رشد با کیفیت اقتصادی این منطقه خودمختار، از مسائل مهم و اولویت داری بودند که طی سفر شی جین پینگ به تبت او بر آنها تاکید کرد.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، سفر سه روزه رئیس‌جمهور چین که روز چهارشنبه آغاز شد به مناسبت هفتادمین سالگرد «آزادسازی مسالمت آمیز» تبت انجام شد.

پکن وقایع جولای ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ را که در نهایت به حاکمیت چین بر منطقه تبت انجامید، «آزادسازی مسالمت آمیز» تبت اطلاق می‌کند اما دالایی لاما رهبر معنوی تبتی‌های خواهان استقلال از چین و برخی حامیان غربی او، مدعی «تجاوز و لشگرکشی چین به تبت» هستند.

رئیس‌جمهور چین در سفر به تبت، ضمن صحبت درباره لزوم در نظر گرفتن توسعه و رشد با کیفیت این منطقه اعلام کرد، تامین امنیت ملی و صلح و ثبات، بهبود زندگی مردم تبت و تقویت استحکامات دفاعی مرزی، عناصر کلیدی رشدد تبت محسوب می‌شوند.

صحبت‌های شی جین پینگ در تبت در شرایطی مطرح شده که طی سالیان گذشته میان این کشور و هند بر سر مساله تبت و حمایت دهلی نو از تبتی‌های خواهان استقلال از چین تنش‌هایی وجود داشته و آمریکا و جامیان هم مواضع مداخله‌جویانه‌ای در رابطه با تبت اتخاذ کرده‌اند.

از جمله این مواضع مداخله‌جویانه، می‌توان به دیدار سال ۱۳۹۵ باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا با دالایی لاما در کاخ سفید(+) و اقدام دولت دونالد ترامپ برای اعمال تحریم‌ ضد پکن در رابطه با موضوع تبت اشاره کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول