اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

المپیک توکیو|از اعتراض زشت به داور تا معرفی دهکده توسط سرمربی و نبود رئیس/ تنیس روی میز چرا به المپیک رفت؟

نیما عالمیان تنها نماینده تنیس روی میز کشورمان در المپیک بود که در حد انتظار ظاهر نشد و همراهان او هم بیشتر نقش توریست را ایفا کردند.

المپیک توکیو|از اعتراض زشت به داور تا معرفی دهکده توسط سرمربی و نبود رئیس/ تنیس روی میز چرا به المپیک رفت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ مسابقات تنیس روی میز المپیک در حالی روز گذشته آغاز شد که نیما عالمیان تنها نماینده کشورمان در این مسابقات بود. نیما طبق قرعه در نخستین بازی خود مقابل درینخال با رنکینگ جهانی 58 از انگلیس قرار گرفت. با توجه به نتایج قبلی این بازیکن مقابل نیما و دیگر ملی پوشان ایران پیش بینی می‌شد که نیما بتواند او را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه علاوه بر شکست، نیما حاشیه ساز هم شد.

این بازیکن که بعد از نوشاد، دومین بازیکن کشورمان در  رده بندی جهانی محسوب می‌شود به واسطه حضور در میادین مختلف آسیایی و جهانی انتظار می‌رفت خیلی حرفه‌ای تر کار کند و با تجربه بودن خود را در میدان نشان دهد، اما او برخلاف انتظارات کار کرد و به جای جدال با حریف انگلیسی، به جنگ با داور پرداخت. متاسفانه اعتراض‌های پیاپی به داوران در ورزش ایران باب شده و در تنیس روی میز که داور نقش چندانی در برد و باخت ندارد هم شاهد این اتفاقات هستیم.

نیما همان ابتدای حضور در میدان نشانی از یک بازیکنی که برای برد بیاید، از خود نشان نداد و خیلی زود تمرکزش را با گرفتن خطای سرویس نشان داد. رفتارهایی که او از خود نشان داد، اصلا در حد یک بازیکن المپیکی نبود و خیلی زود از لحاظ ذهنی به هم ریخت. متاسفانه مربی هم که همراه او به توکیو اعزام شده بود، نتوانست کمکی به وی کند و بیشتر نقش تماشاچی را در سالن داشت. رئیس فدراسیون نیز که حکم سرپرست را داشت، به دلیل مشکوک بودن به کرونا در هتل مانده بود و به سالن نیامد.

جمیل لطف الله نسبی که 5، 6 سالی است سرمربی تیم ملی است، بارها و بارها در کنار برادران عالمیان بوده و باید با خصوصیات بازی و رفتاری آنها کاملا آشنا باشد، اما روز گذشته عملا کمکی به نماینده ایران در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا نکرد.

این مربی که تنها در سفرهای خارجی کنار تیم ملی است و به «سرمربی تیم ملی در سفرهای خارجی» معروف شده است، قبل از برگزاری رویدادها نیز حاشیه ساز شده و در نقش یک راهنمای مسابقات عمل کرده بود. او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مکان‌های مختلف دهکده بازی‌ها برای دنبال کنندگانش به تصویر کشیده و آنها را در جریان گذاشته بود؛ کاری که البته وظیفه این مربی نیست و بهتر بود او تمرکز خود را برای آماده سازی نیما می‌گذاشت تا اتفاقات روز گذشته در زمین رخ ندهد.

به هرحال این مسابقات برای ما روز گذشته یا نهایتا یک دور دیگر به پایان می‌رسید که چندان توفیری نداشت، اما نکته مهم وضعیت این روزهای تنیس روی است که تعریفی ندارد. در دو سال گذشته این رشته به دلیل سوء مدیریت‌هایی که داشته،‌ شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و با ادامه این روند مطمئنا ناکامی‌های بیشتری در انتظار تنیس روی میز ایران خواهد بود.

به گزارش فارس،‌ زمانی که تیم ملی به دسته یک جهان صعود کرد یا نوشاد عالمیان مدال تاریخی در بازی‌های آسیایی کسب کرد، اهالی تنیس روی میز امیدوار بودند که این رشته بتواند موفقیت‌های بیشتری را در آینده رقم بزند، اما در دور دوم ریاست مهرداد علیقارداشی همه چیز به یک باره رها و کرونا هم بهانه‌ای خوبی برای کم کاری شد؛ ختم کلام اینکه تنیس روی میز این روزها حالش خوب نیست و نیاز به یک هوای تازه دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول