اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمک 70 میلیارد تومانی خیرین کاشانی برای ساخت واکسن کرونا

رئیس دانشگاه کاشان گفت: 70 میلیارد تومان توسط خیرین کاشانی برای ساخت واکسن کرونا به شرکت‌های ساخت واکسن پرداخت‌ شده است.

کمک 70 میلیارد تومانی خیرین کاشانی برای ساخت واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس زراعت پیش از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه در هفته افتخارات دانشگاه کاشان، با بیان اینکه از روز عید قربان تا غدیر افتخارات دانشگاه کاشان رونمایی می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه کاشان در سطح‌ ملی و‌ بین‌المللی جامعه‌محور و کارآفرین مطرح است که این امر افتخاری برای کاشان است.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه، دانشگاهی در تراز بین‌الملل قرار می‌گیرد که جز ۲۰۰ دانشگاه برتر‌ دنیا قرار داشته باشد، افزود: در بین دانشگاه‌های کشور دانشگاه کاشان در رتبه دهم در تراز بین‌المللی قرار دارد.

وی با بیان اینکه، دانشگاه کاشان در تایمز سه سال رتبه اول را در بین دانشگاه‌های جامع کشور به دست آورده است، گفت: سه سال رتبه اول دانشگاه‌های جوان جهان را در به دست آوردیم و در آسیا جز ۱۰۰ دانشگاه برتر قرار گرفتیم.

زراعت با اشاره به اینکه، از سال ۹۵ هرسال دانشگاه کاشان جز یک‌ درصد دانشگاه‌های برتر جهان بوده است، تصریح کرد: از سال ۹۵ دانشگاه کاشان جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرارگرفته است و در هفت رشته ۹ درصد از اساتید دانشگاه کاشان جز دانشمندان بین‌المللی هستند.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه، بسیاری از دانشمندان کاشانی در ناسا و در دانشگاه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان جز ۵ دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجوی خارجی است.

وی با بیان اینکه، سالی یک همایش بین‌المللی در دانشگاه کاشان، برگزار می‌شود، افزود: یکی از فعالیت‌های خوب دانشگاه کاشان انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های هندوستان، فیلیپین، آلمان، اندونزی، عراق، اکوادور، افغانستان، ایتالیا، اتریش، لهستان و... خارجی بوده است.

زراعت با اشاره به اینکه، دانشگاه باید تأثیرگذار و جامعه‌محور باشد، گفت: چندین کنگره دفاع مقدس داشتیم تا موضوع دفاع مقدس را واقعی و علمی نشان دهیم.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه، ۷۰ میلیارد تومان برای کمک به تهیه واکسن توسط خیرین دانشگاه کاشان پرداخت‌ شده است، ابراز داشت: توسط خیرین کاشانی برای ساخت واکسن کرونا این مبلغ به شرکت‌های ساخت پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینکه، مرکز تحقیقات گل محمدی را برای منطقه گرفته شده و آزمایشگاه استاندار با هزینه خیر راه‌اندازی شده، گفت: یکی از مشکلات کاشان بیکاری فارغ‌التحصیلان است که پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی کمک شایانی به اشتغال دانشجویان کرده است.

زراعت با بیان اینکه، دستگاه جداسازی آب از نفت در دانشگاه کاشان ساخته شد، بیان داشت: اولین پژوهشگاه نانو در ایران در دانشگاه کاشان راه‌اندازی شده است، طرح هر دانشجو یک‌ مهارت در دانشگاه کاشان راه‌اندازی شد که اگر در آینده وارد بازار کار شدند مهارت لازم را داشته باشند.

رئیس دانیگاه کاشان در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان به‌ عنوان ‌دانشگاه مردمی خیرین کمک‌های شایانی کرده‌اند به‌ نحوی‌که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین برای دانشگاه کاشان هزینه شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول