اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

فضاهای مجازی (Metaverse) راهی برای تعامل برندها و سرگرمی‌های ایمن

عبارت متاورس به گفته ویکی‌پدیا برای توصیف مجموعه‌ای از فضاهای اشتراکی مجازی استفاده می‌شود که به‌واسطه همگرایی واقعیت فیزیکی تقویت‌شده و فضای مجازی با نمود فیزیکی پایدار ایجاد می‌شود.

فضاهای مجازی (Metaverse) راهی برای تعامل برندها و سرگرمی‌های ایمن

چگونه باید کلمه متاورس را تعریف کرد؟ آیا فقط یک متاورس وجود دارد؟ آیا متاورس‌های متعددی وجود دارند؟‌ آیا استفاده از اصطلاح متاورس برای نامیدن این پدیده درست است؟ آیا اکنون در متاورس هستیم یا در حال خلق آن هستیم؟ این عبارت و مفهومی بسیار جدید است و هر کس هنگام استفاده از عبارت Metaverse با سؤالات فراوانی روبرو می‌شود. تعاریف و سؤالاتی که پاسخ به آن‌ها در سال ۲۰۲۱ هنوز سخت است.

عبارت متاورس به گفته ویکی‌پدیا برای توصیف مجموعه‌ای از فضاهای اشتراکی مجازی استفاده می‌شود که به‌واسطه همگرایی واقعیت فیزیکی تقویت‌شده و فضای مجازی با نمود فیزیکی پایدار ایجاد می‌شود و مجموع دنیاهای مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت را در برمی‌گیرد. کلمه Metaverse اصطلاحی مرکب از پیشوند Meta (به معنای فراتر) و عبارت verse برگرفته از کلمه Universe به معنای جهان و عالم است. لذا برای معادل فارسی آن می‌توان عبارت‌هایی همچون فرا-جهانی یا فرا-کیهانی را مورداستفاده قرارداد؛ اما با توجه به عدم کاربرد گسترده این عبارات، فعلاً از همان ترکیب آشنای متاورس استفاده می‌کنیم. این اصلاح به‌طورمعمول برای توصیف مفهوم آینده اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد که از فضاهای مجازی دائمی، مشترک و سه‌بعدی متصل به یک جهان مجازی قابل‌ادراک تشکیل‌شده است.

این اصطلاح از دوران باستانی عصر دیجیتال آمده است. متاورس توسط نیل استیفنسون ساخته‌شده و سال ۱۹۹۲ در رمان «سقوط برف» مورداستفاده قرار گرفت. سپس در رمان Ready Player One از ارنست کلاین به‌عنوان یک واحه تصور شد که به یک دنیای دیجیتالی کاملاً تحقق‌یافته در ورای دنیای آنالوگی اشاره دارد که اکنون در آن زندگی می‌کنیم.

متاورس مصطلحا به انواع تجربیات، محیط‌ها و دارایی‌های مجازی اشاره دارد که با آنلاین شدن همه‌چیز، شتاب و شمول بیشتری پیدا می‌کنند. این فناوری‌های جدید در کنار هم، به چیزی اشاره دارند که اینترنت در آینده خواهد شد. بازی‌های ویدیویی همانند Roblox و Fortnite یا Animal Crossing: New Horizons که در آن بازیکنان می‌توانند دنیای خود را بسازند، و همچنین اکثر شبکه‌های اجتماعی، شباهت‌هایی با متاورس دارند. اگر شما هم یک NFT یا مقداری رمزارز دارید، پس بخشی از تجربه متاورسی‌شدن جهانی هستید. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در شکل حداقلی خود، مجاورت‌هایی با متاورس دارد. اگر با آواتار دیجیتال‌تان در یک جلسه کاری یا مهمانی آنلاین شرکت کرده‌اید، در حال قدم زدن در همسایگی تجربیات متاورسی هستید.

در این میان هرکسی از ظن خود به تعریف این آینده ناشناخته می‌پردازد. Roblox، Epic، Genies و Zepeto از عبارت متاورس استفاده می‌کنند. درحالی‌که فیس‌بوک آن را Live Maps می‌نامد و Magic Leap اصطلاح Magicverse را ترجیح می‌دهد. Kevin Kelley در Wired از عنوان Mirrorworld برای نامیدن آن استفاده می‌کند و Nvidia هم عبارت Omniverse را ترجیح داده است. برخی هم اصطلاحاتی چون AR Cloud، اینترنت فضایی یا وب فضایی (Spatial Web) را برگزیده‌اند.

اگرچه تعریف این اصطلاح اصلاً آسان نیست، اما احتمالاً از یک‌چیز می‌توان مطمئن بود. این اصطلاح توسط یک شخص یا شرکت تعریف نخواهد شد، بلکه توسط افراد بسیاری تعریف‌شده و تکامل خواهد یافت. زبانی که امروز برای توصیف آینده به کار می‌بریم همیشه در حال تغییر است و هنوز تغییرات بسیاری را باید تجربه کنیم تا دریابیم واقعاً متاورس چیست، به چه معنی است و ممکن است به چه تبدیل شویم.

 

زندگی مجازی ال‌جی الکترونیکس

درحالی‌که گرایش به تعاملات آنلاین مدت‌ها است در میان کاربران رو به رشد بوده، فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه بسیاری از شرکت‌ها را مجبور ساخته تا به‌موازات تعطیلی فعالیت‌های فیزیکی و فروشگاه‌های حضوری، نمایشگاه‌های مجازی و تعاملی خود را برای ارتباط بیشتر با مشتریان توسعه دهند.

یکی از روایت های موفق در این زمینه، تجربه ال‌جی در استفاده موفق از فاصله اجتماعی و علاقه میلیون‌ها مشتری نسل هزاره و نسل Z و دیگر گیمرهای سراسر جهان به بازی Animal Crossing: New Horizons است. این بازی به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم Nintendo Switch تبدیل شد و با ۵ میلیون فروش در یک ماه، رکورد بسیاری از ابزارهای دیجیتال را پشت سر گذاشت و تا اکنون بیش از ۳۱ میلیون نسخه آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

ال‌جی الکترونیکس در این بازی OLED ISLAND و LIT ISLAND را راه‌اندازی نموده تا اولین شرکت لوازم الکترونیک مصرفی دنیا باشد که در دنیای مجازی (Metaverse)‌ ACNH صاحب آدرس‌های رویایی (شیوه آدرس‌دهی این بازی) است و ساکنان دنیای بازی می‌توانند آزادانه از آن‌ها استفاده کنند.

در OLED ISLAND بازدیدکنندگان می‌توانند سبک زندگی مجازی با تلویزیون‌های OLED ال‌جی را تجربه کنند  و درباره مشخصات این محصولات بیشتر بیاموزند. این سرزمین دارای بخش‌های مجازی است که با محصولات OLED ال‌جی پرشده‌ است. در LIT ISLAND هم توریست‌ها می‌توانند فضاهای گیمینگ، استودیوی موسیقی، باشگاه، ورزشگاه فوتبال، ورزشگاه بیسبال و زمین بستکتبال را پیداکرده و به سرگرمی موردعلاقه‌شان بپردازند. البته جوایز فراوانی هم در جزایر ال‌جی انتظار ساکنان این متاورس را می‌کشد.

ال‌جی در این حوزه‌ هم مانند بسیاری از تکنولوژی‌های نوین دیگر، ورودی زودهنگام و مؤثر داشته و به دنبال حضوری مؤثر، جریان‌ساز و تأثیرگذار است. LG Group مدتی است که سرمایه‌گذاری روی مفهوم Metaverse را شروع کرده و در اولین گام‌ها، LG Technology Ventures به‌تازگی سرمایه‌گذاری مهمی در استارتاپ آمریکایی Wave داشته که شرکتی متخصص در زمینه تولید محتوای سرگرمی مجازی است. ال‌جی قصد دارد با همکاری Wave سرویس‌ها و محتوای سرگرمی مجازی را توسعه دهد. از مهم‌ترین فعالیت‌های این استارتاپ می‌توان به برگزاری بیش از ۵۰ کنسرت موسیقی آنلاین بر پایه واقعیت مجازی اشاره کرد که موسیقی‌دان‌های مشهوری همچون John Legend و Lindsey Sterling در آن‌ها حضورداشته‌اند.

LG Technology Ventures که بازوی سرمایه‌گذاری LG Group در متاورس به شمار می‌رود، به دنبال گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه است. آن‌ها قصد دارند ۴۲۵ میلیون دلار آمریکا در شش زیرمجموعه اصلی ال‌جی (ازجمله ال‌جی الکترونیکس) سرمایه‌گذاری تحقیقاتی انجام دهند و همچنین ۱۵۰ میلیون دلار آمریکا هم در بیش از ۳۰ استارتاپ و چهار شرکت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر به این امر اختصاص خواهند داد.

علاوه بر این، LG Display هم با رونمایی از پلتفرم Metaverse برنامه آموزش کارمندان جدید را با استفاده از قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در شبکه‌ای متشکل از کارمندان قدیمی و تازه‌وارد در پیش‌گرفته است. Metaverse Education Center متشکل از یک فضای عمومی اصلی است که ۲۰۰ کارمند جدید در قالب ۲۵ تیم با آواتارهای‌شان به بازی، یادگیری و چت ویدیویی می‌پردازند. LG Display قصد دارد ۹۰۰ کارمند جدیدی که طی سال جاری میلادی استخدام می‌شوند را با استفاده از این پلتفرم آموزش داده و آماده ورود به محیط کار نماید.

 

درباره ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و کالاهای مصرفی است که با نیروی کار گستره ۷۴ هزارنفری تقریباً در تمام کشورهای دنیا حضور دارد. ال‌جی از پنج شرکت تهویه مطبوع و لوازم‌خانگی، سرگرمی‌های خانگی، ارتباطات موبایل، راهکارهای قطعات اتومبیل و راهکارهای تجاری تشکیل‌شده است. با فروش بین‌المللی ۵۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۹، ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشرو با دامنه وسیع محصولات از تلویزیون، ماشین لباسشویی، یخچال‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع تا ابزارهای موبایل، دیجیتال ساینیج و قطعات اتومبیل است. ال‌جی همچنین با برند اعلای LG SIGNATURE و برند پیشرفته LG ThinQ شناخته می‌شود که دربرگیرنده تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت هستند. برای اخبار بیشتر درباره ال‌جی به LGnewsroom.com مراجعه کنید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

 شماره تماس: 26205940

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول