اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

90 هزار دز واکسن کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا امروز 2 مرداد 90 هزار و 767 دز واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-19 به هم استانی های عزیزمان تلقیح شده که تعداد 73 هزار 825 دز اول و 16 هزار و 942 دز دوم را دریافت کرده‌اند.

90 هزار دز واکسن کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان با سرعت در حال انجام می باشد گفت: تا امروز شنبه 2 مرداد 90 هزار و 767 دز واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-19 به هم استانی های عزیزمان تلقیح شده است که تعداد 73 هزار 825 دز اول و 16 هزار و 942 دز دوم را دریافت کرده‌اند.

سید محمد هاشمی شهری، ادامه داد: با هدف دسترسی مردم، 16 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شده است که باعث تسریع انجام واکسیناسیون شده است و سیر صعودی بیماری  و مرگ میر نیز کاهش  یافته است.

وی ادامه داد: تلقیح واکسن به منزله ایمنی کامل نمی باشد بلکه هم استانی های عزیز بایستی همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه پویش همگانی واکسیناسیون کرونا با شعار واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست گفت: به محض انجام واکسیناسیون گروه های سنی بالای 60 و 70 سال که تاکنون واکسن تزریق ننموده اند با توجه به واکسن های ارسالی از سوی وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه های سنی پایین تر انجام خواهد شد.

هاشمی درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان گفت:در شبانه روز گذشته با شناسایی 480 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 تعداد کل موارد شناسایی شده در سطح استان سیستان و بلوچستان به 86 هزار و 163 نفر رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه با فوت 14 نفر دیگر از هم استانی های عزیزمان در شبانه روز گذشته تعداد کل موارد فوت ناشی از کرونا در استان به 2 هزار و 82 نفر رسید

وی افزود: در حال حاضر 823 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان های استان بستری می باشند  که از این تعداد 373 نفر مبتلا به بیماری کووید-19 هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول