اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آخرین وضعیت شکایت نمایندگان خوزستان از وزارتخانه‌های جهاد و نیرو به کمیسیون اصل 90

عضو کمیسیون اصل نود مجلس، با بیان اینکه مسئله اصلی استان خوزستان سوءمدیریت‌های انباشته شده و ترک فعل مدیران است، گفت: پرونده شکایت نمایندگان استان از وزارتخانه‌های جهاد و نیرو، در حال جمع‌بندی است.

آخرین وضعیت شکایت نمایندگان خوزستان از وزارتخانه‌های جهاد و نیرو به کمیسیون اصل 90

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلات مردم خوزستان در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و تامین آب که منجر به بروز تنش‌هایی در هفته‌های اخیر شد، اظهار داشت: موضوع آب خوزستان مسأله جدیدی نیست و از مجلس نهم مباحث مربوط به این بحران مطرح بوده و تا امروز که در میانه مجلس یازدهم هستیم، این مباحث همچنان ادامه دارد.

وی افزود: مسأله اصلی و عمده در این خصوص، نداشتن برنامه دقیق و اقدام نکردن براساس برنامه جامع است و کسانی که برنامه‌ریزی و مجری بوده‌اند، مخصوصا در سطح استاندار، اقدام دقیق و منسجمی برای حل مشکلات این استان انجام نداده‌اند و در مقاطع مختلف که شرایط حادی پیش آمده، تلاش کرده‌اند تا با کارهای مقطعی و روزمره مشکل را موقتا حل کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه مردم خوزستان نجیب و انقلابی هستند، اما از دست کسانی که برنامه دقیقی ندارند ناراضی هستند، گفت: مردم شاهدند که یک روز مجوز شالیکاری و شلتوک‌کاری به آنها داده می‌شود و 550 هزار هکتار از اراضی استان که بایر است، در اختیار آنها قرار می‌گیرد که زیر کشت ببرند و روز دیگر متوجه می‌شوند که برای تامین آب این اراضی و یا مجوز کشت، با مشکل مواجهند.

پژمانفر ادامه داد: این سردرگمی و بلاتکلیفی مهم‌ترین آسیبی است که در این چند سال دامنگیر مردم خوزستان بوده و کار را به جایی رسانده که برخی اقدامات نه تنها دیگر فرصت نیست، بلکه تبدیل به یک تهدید برای مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای نیازهای استانی به خصوص آب شرب و کشاورزی، برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی می‌شد و بر اساس برنامه، اقدام به موقع صورت می‌گرفت، هیچ گاه کشاورز خوزستانی که حقابه دارد، از حقابه‌اش محروم نمی‌شود.

شکایت نمایندگان خوزستان از وزارتخانه‌های جهاد و نیرو در مرحله جمع‌بندی است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه مسأله اصلی خوزستان سوء مدیریت‌های انباشته شده و ترک فعل‌های صورت گرفته است، تصریح کرد: مدیران این استان با آنکه تکالیف قانونی در این حوزه داشته‌اند، اما دچار روزمرگی و بی‌عملی بوده‌اند و شورای برنامه‌ریزی استان هم که باید بر اساس تکالیف قانونی برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌داد، کوتاهی کرده است.

پژمانفر در همین رابطه به شکایت نمایندگان خوزستان از سوء مدیریت وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی به کمیسیون اصل نود مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان این استان در خصوص عدم انجام وظایف قانونی این دو وزارتخانه در این استان، شکوائیه ای به کمیسیون داده‌اند و ما نیز چند جلسه تاکنون با مسئولان دستگاه‌های مختلف و سازمان برنامه و بودجه برگزار کرده‌ایم و احتمالا این پرونده تا قبل از اتمام دولت فعلی به جمع‌بندی می‌رسد تا در صورت لزوم به قوه قضائیه ارسال شود.

مردم خوزستان نجیب و انقلابی هستند/ مسئولان کار را به موقع انجام دهند تا فرصت به دست دشمن نیفتد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین به تلاش جریان ضدانقلاب برای سوء استفاده از مسائل داخلی و بحران‌سازی تصنعی اشاره کرد و گفت: مردم خوزستان، مردمی نجیب و انقلابی هستند که هیچ وقت با ضدانقلاب همراهی نکرده‌اند و با وجود آنکه گروه‌های ضد انقلاب و تجزیه‌طلب از اسلحه و ترفندهایی مانند تخریب اموال عمومی بهره می‌گیرند، اما مردم این استان با وجود نارضایتی‌های بحق، هیچ وقت پای کار آنها نیامده‌اند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: البته مسئولان وظیفه دارند کار را به موقع انجام دهند تا فرصتی به دست دشمن نیفتد تا به بهانه پیگیری مطالبات مردم، به مردم و امنیت آنها آسیب بزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول