اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

گزارش روز دوم المپیک| شکست اخلاق، باخت‌های توریستی و تک طلای افتخارآمیز فروغی

روز دوم بازی‌های المپیک توکیو با طلای فروغی، برد والیبال و شکست شمشیربازان همراه بود.

گزارش روز دوم المپیک| شکست اخلاق، باخت‌های توریستی و تک طلای افتخارآمیز فروغی

به گزارش خبرگزاری فارس، روز دوم بازیهای المپیک توکیو در رشته‌های مختلف پیگیری شد که حاصل کار ایران تنها یک مدال طلا در تپانچه بادی مردان بود که توسط جواد فروغی کسب شد. در رشته‌های تفنگ بادی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و تنیس روی میز ملی‌پوشان کشورمان کاری از پیش نبردند.

نتایج کامل مسابقات امروز به شرح زیر است:

تفنگ بادی ۱۰متر:

فاطمه کرم زاده با ۶۲۴.۹ امتیاز بیست و سوم و آرمینا صادقیان با ۶۲۲.۶ امتیاز سی‌ام شدند و از راهیابی به فینال بازماندند.

تپانچه:

جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر موفق به کسب مدال طلا شد تا نام خود را به عنوان نخستین مدال‌آور ثبت کند. این مدال نخستین مدال تیراندازی در طول تاریخ المپیک محسوب می‌شود.

 

شمشیربازی:

محمد رهبری در رشته شمشیربازی سابر توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ بولید اپیتی از فرانسه را شکست دهد و به جمع ۱۶ نفر برتر راه پیدا کند. وی در این مرحله با نتیجه ۱۵ بر ۷ مقابل لوئیجی سامله از ایتالیا مغلوب و حذف شد.

علی پاکدامن در بازی نخست خود و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل آندراس زاتماری از مجارستان با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی توانست با نتیجه ۱۵ بر ۹ مکس هارتونگ از آلمان را شکست دهد و به یک چهارم صعود کند. وی در این مرحله با نتیجه ۱۵ بر ۶ مقابل ژیلاگی شکست خورد‌.

مجتبی عابدینی در دیدار نخست و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل شائوا گوردون از کانادا با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به جمع شانزده سابریست برتر این بازی‌ها راه یافت. وی در مرحله یک هشتم با نتیجه ۱۵ بر ۷ مقابل آرون ژیلاگی از مجارستان شکست خورد و حذف شد.

تنیس روی میز:

نیما عالمیان تنها نماینده کشورمان در این رشته بود که با نتیجه ۴ بر یک مقابل درینخال از انگلیس شکست خورد و حذف شد. وی در جریان مسابقه امروز اعتراض زیادی به داوری داشت و از عصبانیت راکت خود را پرتاب کرد.

دوچرخه‌سواری:

رقابت دوچرخه سواری استقامت جاده با حضور ۱۳۰ ورزشکار از ۵۶ کشور دنیا در ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران آغاز شد. سعید صفرزاده دوچرخه سوار کشورمان هم در فاصله ۱۰۳ کیلومتری تا خط پایان از دسته اصلی جاماند و به خط پایان نرسید.

بوکس:

دانیال شه‌بخش، بوکسور وزن 57 کیلوگرم کشورمان مقابل محمد هاموت از مراکش با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و به یک هشتم نهایی صعود کرد.

تکواندو: 
آرمین هادی‌پور، تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با نتیجه ۲۲ بر ۱۹ مقابل جفرسون فرناندز کلمبیایی به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل لوکاس گوزمان از آرژانتین شکست خورد. 
با توجه به شکست گوزمان مقابل نماینده ایتالیا، پرونده هادی‌پور در المپیک توکیو بسته شد.

والیبال:

تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین مسابقه خود در بازی‌های المپیک در جدالی سخت و طولانی با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازهای (۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲، 22 بر 25 و ۲۳ بر ۲۱) مقابل لهستان پیروز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول