اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تبریک صفحه رسمی المپیک به ورزشکار ایلامی/ روایت قهرمان المپیک از پرستاری داعشی‌ها

اولین مدال طلای کاروان ایران توسط جواد فروغی تیرانداز ایلامی کسب شد و فعالان فضای مجازی نیز به کسب این مدال طلای ارزشمند واکنش نشان دادند.

تبریک صفحه رسمی المپیک به ورزشکار ایلامی/ روایت قهرمان المپیک از پرستاری داعشی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در فینال مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر مردان «جواد فروغی» ملی‌پوش کشورمان با کسب امتیاز ۲۴۴/۸ موفق شد به مقام نخست دست پیدا کند و اولین مدال تاریخ تیراندازی و نخستین مدال کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو را به دست بیاورد.

 فروغی در فینال با عملکردی قابل تحسین از همان ابتدا قدرت خود را به رخ حریفان کشید و توانست فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان حفظ کند تا در نهایت با کسب مدال طلای المپیک به کار خود پایان دهد.

جواد فروغی در اپیدمی کرونا به عنوان کادر درمانی بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) مشغول به خدمت بوده است.

جواد فروغی تیرانداز ۴۱ ساله توانست صاحب یک رکورد بزرگ دیگر نیز شود؛ او علاوه بر ثبت رکورد المپیک و کسب مدال طلای تپانچه ۱۰ متر بادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، توانست مسن‌ترین ورزشکار ایران در تاریخ این رقابت‌ها با ۴۱ سال سن تبدیل شود که مدال المپیک به دست می‌آورد. 

پیش از وی مرحوم محمود نامجو در المپیک ۱۹۵۶ ملبون با ۳۸ سال سن به مدال برنز رسیده بود تا مسن‌ترین مدال آور ورزش ایران باشد.

جواد فروغی یک پرستار بیمارستان و جزو کادر درمان دهلران است؛ تیرانداز ایلامی المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم و برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسوول بود از من خواست تا پیگیر باشم، تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.

اکنون در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.

فروغی در هفته‌های گذشته موفق شده بود تا در کرواسی هم مدال طلای جهانی تپانجه را به دست بیاورد و به عنوان نخستین مدال‌آور تیراندازی ایران لقب بگیرد.

فروغی خود از جمله مدافعان سلامت بود که به ویروس کرونا مبتلا شد اما با شکست کرونا توانست به تمرینات تیم ملی بازگردد.

وی در سال ۹۸ موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو در مسابقات قهرمانی آسیا شد و در ادامه کار در جام جهانی هند و کرواسی مدال طلای تپانچه بادی را کسب کرد و با قرار گرفتن در جایگاه نخست در رده‌بندی جهانی تاریخ‌ساز شد.

روایت جالب قهرمان ایرانی المپیک از درمان یک بیمار داعشی

جواد فروغی،قهرمان ایران در مسابقات المپیک در رشته تپانچه بادی و پرستار بیمارستان بقیة الله (عج) روایتی جالب از درمان یک بیمار بیان کرده است.

 

ابراز احساسات مادر جواد فروغی تیرانداز طلایی کشورمان در المپیک

 

صحبت‌های جواد فروغی ملی پوش تیراندازی

 

واکنش صفحه رسمی المپیک درخصوص مدال طلای فروغی

 

کسب این مدال طلای ارزشمند با واکنش فعالان فضای مجازی مواجه بود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

یکی از نویسندگان معتبر ورزشی دنیا بعد از کسب مدال طلای فروغی نوشته: جواد فروغی از ایران با ثبت رکورد توانست در ١٠ متر تپانچه مردان طلا بگیرد؛ او بعد از پیروزی همیشه سجده می‌کند؛ او همیشه فرم و استایل باورنکردنی‌ای داشته و من همیشه دوست داشتم در مورد او بیشتر بدانم و بیشتر بنویسم اما تنها باری که به او نزدیک شدم (بعد از اینکه در دهلی طلا گرفت) او نخواست با من صحبت کند.

محمدباقر قالیباف: کسب مدال طلا در رشته تیراندازی برای اولین بار در تاریخ حضور ایران در مسابفات المپیک و شکستن رکورد این مسابقات، مسرت‌بخش و شادی آفرین بود.

این موفقیت را به ورزشکار قهرمان، پرتلاش و تاریخ ساز جناب آقای#جواد_فروغی، مربیان و اعضای محترم خانواده‌ی ایشان و تمام مردم عزیز ایران تبریک می‌‌گوییم.

جناب آقای استیون: اولین مدال طلای ایران توسط #جواد_فروغی 

کور باشه چشم اونایی که دنبال تحریم ورزش ایران بودند و هر چیزی که ملت رو شاد کنه ناراحتشون میکنه.

آدم: طلای المپیکت مزدورای بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال رو سوزوند، اون چفیه که بوسیدی آتیششون زد. #جواد_فروغی

علی قلهکی: اولین طلای المپیک توکیوی ایران به نام #جواد_فروغی ثبت شد.

خداروشکر

اقبال: چقدر به این خوبا نیاز داریم. دمت گرم ایرانی باغیرت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول