اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کشف 112 فقره کلاهبرداری با وعده اعطاء وام کم‌بهره

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 112 فقره کلاهبرداری با وعده اعطاء وام کم‌بهره در داراب خبر داد و گفت: متهم به همراه همسرش تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف 112 فقره کلاهبرداری با وعده اعطاء وام کم‌بهره

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یوسف ملک‌زاده با بیان این خبر اضافه کرد: تعدادی شاکی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا داراب مراجعه و مدعی شدند شخصی به همراه همسرش در سال 95 با احداث صندوق قرض الحسنه و به بهانه پرداخت وام‌های کم بهره مبالغ زیادی از آنها دریافت و سپس متواری شده‌اند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که متهمان پس از کلاهبرداری از 112 نفر شهروند از داراب متواری و در شهرستان مشهد خود را از دید پلیس مخفی کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به شهرستان مشهد اعزام و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر دو کلاهبردار که زن و شوهر بودند را در یکی از محلات در مخفیگاه‌شان دستگیر و به داراب انتقال دهند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به 100 میلیارد ریال کلاهبرداری از 112 نفر شهروند اقرار کردند، گفت: این زن و شوهر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سقوط بالابر نا ایمن ۶ مصدوم بر جای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبر داد: حادثه خطرناک سقوط بالابر غیر استاندارد در نمایشگاه مبلمان  مصدومیت شش شهروند را در پی داشت.

محمدهادی قانع در بیان جزییات این حادثه بیان کرد: رخداد این حادثه ساعت ۱۶:۰۲ دقیقه امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، گروه تخصصی امداد و نجات از ایستگاه ۱۶ مستقر در شهرک صنعتی را به محل حادثه در یک فروشگاه مبلمان واقع در شهرک صنعتی شیراز راهی کرد.

قانع اظهار داشت: در داخل یک ساختمان دو طبقه که طبقه اول با کاربری کارگاه و طبقه دوم آن به صورت نمایشگاه فروش مبلمان استفاده می شد، مالک برای سهولت  در تردد و جا به جایی کالا، اقدام به نصب بالابر غیر استاندارد مابین طبقات کرده بود.

وی افزود: به دلیل استفاده همزمان شش نفر از بازدید کنندگان از این بالابر، سیم بکسل آن دچار پارگی شده و هر شش نفر از ارتفاع سه متری بر سطح زمین سقوط کرده بودند.

این مسئول ادامه داد: بر اثر این حادثه خطرناک هر شش شهروند شامل چهار خانم، یک آقا و یک دختربچه دچار مصدومیت شده و توان حرکت نداشتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خاطر نشان کرد: آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات نجات، مصدومین را که از نواحی مختلف دچار آسیب دیدگی شده بودند از محل حادثه خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

نیروهای عملیات پس از ایمن سازی و اطمینان از رفع هر گونه خطر، با ارائه تذکرات ایمنی به افراد حاضر به ماموریت خود پایان دادند.

قانع با بیان اینکه بالابر برای حمل بار و کالا است به کاسبان هشدار داد که از این وسیله برای حمل افراد استفاده نکنند چرا که این وسیله نا ایمن بوده و در صورت بروز حادثه، جبران ناپذیر خواهد بود.

 دستگیری 56 متهم در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری 56 متهم در طرح  3 روزه  ارتقاء امنیت اجتماعی  در تفرجگاه تنگ براق خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده اقلید در 3 روز گذشته با به کارگیری حداکثری از کارکنان انتظامی در مناطق تفریحی تنگ براق این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی از اهداف اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی را حضور قدرتمند نیروی انتظامی در برخورد با جرایم توسط افرادی که قصد ایجاد مزاحمت و سلب امنیت را دارند برشمرد و خاطر نشان کرد: ماموران پلیس از هر لحاظ آمادگی مقابله با هرگونه هنجارشکنی احتمالی را دارند.

فرمانده انتظامی اقلید افزود: توقیف 25 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و دستگیری 56 نفر متهم که در آن منطقه اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کردند نتیجه اجرای طرح 3 روزه بود.

سرهنگ صارمی از مردم خواست؛ هرگونه موارد مشکوک و مزاحمت را از طریق تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند و نیروی انتظامی آمادگی لازم دارد تا با انجام این طرح‌ها موجب افزایش احساس امنیت بیشتر برای شهروندان شود.

مزایای طرح خودمعرف مشمولان غایب بیش از 3 سال

فرمانده انتظامی مهر گفت: مشمولانی که غیبت سربازی آنها بیشتر از 3 سال است با ثبت درخواست در دفاتر پلیس +10 و معرفی خود به وظیفه عمومی این شهرستان می‌توانند از مزایا و امتیازات این طرح بهره‌مند شوند.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی در تشریح این خبر اظهار داشت: بخشش اضافه خدمت سنواتی در حین خدمت با تایید و رضایت خدمتی توسط فرماندهان‌، بهره مندی از کسری خدمت دو ماهه برای متاهلین و سه ماهه به ازای هر فرزند، بهره مندی از حقوق و مزایای مکفی در طول خدمت، معرفی به مراکز اشتغال زایی پس از پایان خدمت با گذراندن دوره مهارت آموزی، معرفی به بانک‌های عامل جهت دریافت وام های خود اشتغالی، ازدواج و خرید کالای ایرانی پس از پایان خدمت از جمله مزایای این طرح می‌باشد.

وی افزود: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده 10 با محرومیت اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، ممنوعیت خروج از کشور و موارد دیگر مواجه می شوند.

فرمانده انتظامی مهر خاطرنشان کرد: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه‌های قضائی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول