اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مطالبه تشکل‌های غدیری از شورای شهر مطالبه فرهنگی است/ جلوگیری از بی‌بندوباری با وضع قوانین در مشهد

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مطالبه تشکل‌های غدیری از شورای شهر مطالبه فرهنگی است، گفت: می‌خواهیم جلوی بی‌بندوباری‌هایی که با وضع قوانین در شهر ایجاد می‌شود و مسبب آن شورای شهر است، گرفته شود.

مطالبه تشکل‌های غدیری از شورای شهر مطالبه فرهنگی است/ جلوگیری از بی‌بندوباری با وضع قوانین در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی  عصر امروز در آئین افتتاحیه جشن‌های دهه ولایت و امامت که با حضور  مسئولان شهری و کارناوال‌های شادی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هرگاه تشکل‌های مردمی و فرهنگی در رأس امور قرار گرفتند، جلوه‌های اثرگذاری‌اش را در کشور شاهد بودیم.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی با توجه به همکاری ارگان‌های شهر برای برگزاری مراسم‌های عید غدیر، افزود: در جشن‌های عید غدیر علاوه بر قلب‌ها و دل‌های مردم، مسئولین و ارگان‌ها نیز به هم نزدیک شده‌اند و با این همبستگی جریان‌های ضد فرهنگی خنثی می‌شود.

وی ادامه داد: همان‌طور که عاشورا را بزرگ برگزار می‌کنیم، ضرورت دارد بزرگ‌ترین عید شیعیان هم در سایه همدلی و همگامی مردم و همراه شدن مسئولان بزرگ و باشکوه برگزار شود.

آخوندی با توجه به حضور اعضای منتخب شورای ششم شهر مشهد در مراسم خواستار این شد که همه جای شهر را حریم امام رضا(ع) بدانند.

وی تأکید کرد: مطالبه تشکل‌های غدیری از شورای شهر مطالبه فرهنگی است و می‌خواهیم جلوی بی‌بندوباری‌هایی که با وضع قوانین در شهر ایجاد می‌شود و مسبب آن شورای شهر است، گرفته شود.

برگزاری ۴ هزار برنامه غدیری در سطح مشهد

در ادامه رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: ۴ هزار عنوان برنامه در سطح شهر از عید قربان شروع‌شده و تا شام عید غدیر ادامه دارد.

سید مجتبی منتظری افزود: هزار سرود در ون‌ها با عنوان پاتوق سرود و ۵ تریلی آذین‌بندی شده جهت کارناوال‌های شادی، خیابان غدیر، نمایشگاه غدیر در کوه پارک، ۱۴ جشن بزرگ شهری با ظرفیت ۱۰ هزار نفر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ جشن محله‌ای و جشنواره محله آرایی با کمک‌های مردمی نیز برگزار می‌شود.

۸۶۵ گوسفند و ۲ شتر قربانی برای محرومین

رئیس هیئت مذهبی مشهد بیان کرد: در شب و روز عید غدیر ۵۴۵ هیئت مذهبی در استان که ۴۳۵ هیئت آن در مشهد هستند مراسم جشن برگزار می‌کنند.

طباطبایی در خصوص اقدامات مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یک‌میلیون و ۱۱۰ هزار پرس غذا در ظهر روز غدیر توسط هیئت طبخ می‌شود و بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد، ۱۱۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان تهیه و به آنان اهدا می شود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم ۱۱۰ کارناوال شادی تریلی، ون و ماشینی و موتوری به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) و در ادامه در خیابان‌های شهر حرکت کردند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول