اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقرار شمار بیشتر نظامیان اتریش در مرزها برای مقابله با موج پناهجویان

وزیر دفاع اتریش با انتقاد از شیوه پناهندگی دادن به مهاجران در اتحادیه اروپا گفت که وین باید با تقویت امنیت مرزی خود بر کاستی‌های کنترل مرز اتحادیه اروپا غلبه کند.

استقرار شمار بیشتر نظامیان اتریش در مرزها برای مقابله با موج پناهجویان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتریش برای جلوگیری از هجوم مهاجران غیرقانونی به مرزهای شرقی خود ۴۰۰ نظامی به منطقه اعزام خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» «کلاودیا تانر» وزیر دفاع اتریش یکشنبه شب به وقت تهران گفت که شیوه پناهندگی دادن به مهاجران در اتحادیه اروپا شکست خورده است و وین باید با تقویت امنیت مرزی خود بر کاستی‌های کنترل مرز اتحادیه اروپا غلبه کند.

وزیر دفاع  اتریش با اشاره به افزایش عبور غیرقانونی از کشورهای این قاره  تصریح کرد که اتریش امنیت خود را در مرزهای اسلواکی، اسلوونی و مجارستان تقویت خواهد کرد. به گفته وی، اتریش ۱۶۰۰۰ نفر پناهجو را در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ بازداشت کرد که در مقایسه با سال گذشته افزایش زیادی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در حال حاضرحدود ۱۰۰۰ نظامی اتریش در مرزهای این کشور مستقر هستند.

این در حالی است که انگلیس، از دیگر کشورهای مهاجر پذیر  قصد دارد برخی  پناه‌جویان را به کشوری در آفریقا اعزام کند. «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس، با دانمارک مذاکراتی را در مورد امکان مدیریت مشترک یک مرکز مهاجرتی به سبک استرالیا در قاره آفریقا انجام داده است. پاتل همچنین به همتای دانمارکی خود گفته که انگلیس در حال تدوین قانونی است که به دولت اجازه می‌دهد مهاجران را به  کشور آفریقایی رواندا اعزام کند. 

سازمان ملل در گزارش جدیدی، اتحادیه اروپا را  در مرگ هزاران پناهجو حین عبور از دریای مدیترانه مقصر دانست.  این گزارش اتحادیه اروپا را به ممانعت از اجرای عملیات نجات و بازگرداندن عامدانه پناهجویان به میان دریا متهم کرده است.

 

در این گزارش ۳۷ صفحه‌ای که از سوی دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است بیان می‌کند که مرگ این پناهجویان نتیجه «تصمیمات و اقدامات سیاسی ملموس» کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مقامات لیبی و دیگر بازیگران است.

در بازه مورد بررسی این گزارش (ماه آغازین ۲۰۱۹ تا ماه پایانی ۲۰۲۰) دستکم ۲۲۳۹ پناهجو حین تلاش برای رسیدن از لیبی به مالت و ایتالیا غرق شده‌اند. طبق آمار سازمان ملل، تعداد پناهجویان جان باخته در چهارماه آغازین سال جاری میلادی حدود ۶۳۲ نفر برآورد شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول