اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی ماکرون از جاسوس‌افزار صهیونیستی در تماس با نخست‌وزیر این رژیم

رئیس‌جمهور فرانسه با درخواست از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جدی گرفتن مسئله جاسوس‌افزار پگاسوس، درباره استفاده‌کردن دولت مغرب از این جاسوس‌افزار قویاََ ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی ماکرون از جاسوس‌افزار صهیونیستی در تماس با نخست‌وزیر این رژیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بامداد یکشنبه به‌صورت تلفنی با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که ماکرون شخصاََ با بنت تماس گرفت تا مطمئن شود که تل‌آویو به‌شکل مناسبی در حال تحقیق درباره جاسوس‌افزاری است که یکی از شرکت‌های این رژیم تولید کرده است.

وی با درخواست از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جدی گرفتن مسئله جاسوس‌افزار «پگاسوس»، درباره اینکه دولت مغرب هم از این جاسوس‌افزار اسرائیلی استفاده کرده بود، قویاََ ابراز نگرانی کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، بنت نیز با تاکید بر اینکه اتفاقات مرتبط با جاسوس‌افزار پگاسوس در قبل از دوره نخست‌وزیری او رخ داده، گفت به جمع‌بندی مورد نیاز درخصوص این مسئله خواهند رسید.

بر این اساس، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تاکنون این تماس رئیس‌جمهور فرانسه را افشا نکرده و از هرگونه تایید این تماس در پاسخ به رسانه‌ها اجتناب کرده است.

پیش از این سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرده بود ماکرون جلسه‌ای اضطراری با شورای دفاعی این کشور درباره این جاسوس‌افزار و مسئله امنیت سایبری برگزار کرد. (جزئیات بیشتر)

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر اخیرا فاش کردند که یک جاسوس‌افزار صهیونیستی به نام «پگاسوس» به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چندین شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

واشنگتن پست به عنوان یکی از رسانه‌های مشارکت‌کننده در تحقیق مذکور، گزارش داده است که جاسوس‌افزار پگاسوس دارای مجوز از شرکت NSO مستقر در فلسطین اشغالی است و از آن برای هدف قرار دادن گوشی‌های همراه متعلق به دو زن از نزدیکان «جمال خاشقچی» ستون‌نویس پیشین این روزنامه استفاده شده است؛ کسی که به دست عوامل سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترور شد و هنوز از سرنوشت جسد او خبری نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول