اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تقویت حضور آمریکا در شمال و شرق سوریه؛ احتمال احداث پایگاه‌های نظامی جدید

منابع آگاه از ورود یک کاروان جدید از تجهیزات لجستیک، مهمات و نیروهای آمریکایی به خاک سوریه و برنامه واشنگتن برای تقویت حضور نیروهایش در شمال و شرق این کشور خبر دادند.

تقویت حضور آمریکا در شمال و شرق سوریه؛ احتمال احداث پایگاه‌های نظامی جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه از تقویت حضور نیروهای آمریکایی  در پایگاه «الشدادی» در حومه «الحسکه» واقع در شمال شرق این کشور خبر داد.

«سانا»، شنبه (دیروز - ۲۴ ژوئیه)، اعلام کرد که نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنان در حال تقویت پایگاه‌های خود در منطقه الجزیره هستند و با دو بالگرد نظامی، تجهیزات، مهمات، مواد لجستیک و شماری نظامی به پایگاه الشدادی در جنوب الحسکة منتقل کردند.

بنا بر این گزارش، دو بالگرد اشغالگران آمریکایی در پایگاه نظامی این نیروهای در شهر الشدادی فرود آمدند و کلیه تجهیزات، مهمات، مواد لجستیک، غذا و تجهیزات ویژه را برای مقر جدیدشان در مدرسه الکرامه _که چند روزی است کنترل آن را به دست گرفته‌اند_ تخلیه کردند. همچنین شماری از سربازان آمریکایی با این بالگردها به این مکان منتقل شدند و در یک واحد آپارتمانی متعلق به اداره میدان‌های نفتی و گازی «الجبسه» اسکان داده شدند.

بنا بر این گزارش، نیروهای اشغالگر آمریکایی اداره زندان «البلغار» و یک زندان دیگر را که در میدان گازی وابسته به اداره میدان‌های الجبسه در شهر الشدادی احداث کرده‌اند بر عهده دارند. آنها همچنین یک پایگاه در جنوب این شهر احداث کرده‌اند و هر از گاهی شماری از تروریست‌ها را به اردوگاه‌های آموزشی خود انتقال می‌دهند سپس آنها را آزاد می‌کنند تا به ویژه در حومه دیرالزور به حملات تروریستی علیه شهروندان، مناطق امن و خودروها در جاده‌ها اقدام کنند.

از سوی دیگر، دیروز مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (نزدیک به معارضان) از ورود یک کاروان شامل ۷۵ کامیون که اغلب آن‌ها حامل خودروهای نظامی و زرهی بودند به خاک سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید خبر داد.

اشغالگران آمریکایی هر چند روز یک بار کاروانی مرکب از کامیون‌های حامل تجهیزات نظامی و لجستیک به همراه تانکرهای نفت، کامیون‌های یخچال‌دار و خودروهای حمل کننده بولدوزر را از طریق گذرگاه الولید وارد اراضی سوریه می‌کنند تا  ضمن تقویت پایگاه‌های خود  در سوریه، نفت این کشور را هم به غارت ببرند.

به ادعای این مرکز، نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش این کاروان را با هدف احداث یک پایگاه نظامی جدید در شمال و شرق سوریه وارد خاک این کشور کردند.

به نوشته «روسیا الیوم»، کمتر از ده روز پیش نیز اخباری از ورود یک کاروان شامل 30 کامیون حامل مواد لجستیک، خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی به خاک سوریه و حرکت آن به سوی پایگاه‌های نظامی آمریکایی در الحسکه و دیرالزور منتشر شده بود.

بخش‌های زیادی از خاک استان‌های الحسکه، دیرالزور و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه که غنی از منابع انرژی است، در اشغال گروه شبه نظامی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (با اکثریت شبه نظامیان کُرد) قرار دارد که مورد حمایت ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکاست.

قاچاق نفت سوریه و استفاده از آن برای نیروهای نظامی خود از سوی آمریکا در حالی است که دولت و مردم سوریه از کمبود سوخت در مضیقه هستند و کامیون‌ها گاهی ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری می‌مانند. دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را اشغالگری می‌داند. عمده حضور آمریکایی‌ها در سوریه در اطراف چاههای نفتی این کشور است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول