اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کارآفرینی جوان فسایی با یک وام 300 هزار تومانی

دانشجوی ۱۸ ساله‌ای که با وام ۳۰۰ هزار تومانی به عنوان سرمایه اولیه شروع به کار کرد و امروز نه تنها به سرمایه میلیاردی رسیده بلکه برای همشهریان خود اشتغال‌زایی نیز کرده است.

کارآفرینی جوان فسایی با یک وام 300 هزار تومانی

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، روزی او را به عنوان جوان‌ترین کارآفرین شهر فسا می‌شناختند.

دانشجوی ۱۸ ساله‌ای که با وام ۳۰۰ هزار تومانی به عنوان سرمایه اولیه شروع به کار کرد و امروز نه تنها به سرمایه میلیاردی رسیده بلکه برای همشهریان خود اشتغال‌زایی نیز کرده است.

آن کارآفرین ۱۸ ساله، الان ۳۳ سال دارد و دیگر خیلی از کسبه و بازاریان فسا او را می شناسند؛ جوانی که از یک مغازه اجاره‌ای دکوراسیون داخلی شروع کرد و الان صاحب کارگاه و ۴۰ نیروی مستقیم و غیرمستقیم است.

این جوان فسایی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در سال ۱۳۸۴ که دانشجوی رشته مهندسی صنایع در دانشگاه جهرم بودم، با گرفتن وام ۳۰۰ هزار تومانی مغازه‌ای را اجاره و شروع به کار کردم.

مجتبی روستایی اضافه کرد: با گذشت کمتر از یک سال به دلیل نداشتن سرمایه جهت تأمین جنس و عدم آگاهی از مهارت‌های کسب و کار به ورشکستگی  رسیدم.

این کارآفرین جوان و دانشجوی ارشد رشته مهندسی صنایع افزود: با گذشت بیش از ۵ سال از شروع کارم، هیچ‌گونه پیشرفت و آورده مالی نداشتم، به مرور شروع به پیاده کردن ایده‌های درسی خود در کسب و کارم کردم.

وی اضافه کرد: ساختار مالی و نیروی انسانی را اصلاح کردم تا بالاخره و پس از گذشت هشت سال شرایط تغییر کرد.

روستایی گفت: در ادامه مسیر تصمیم گرفتم آیتم های دکوراسیون داخلی را به جای تهیه کردن از بیرون، خودم تولید کنم؛ به همین منظور با اخذ وامی سنگین و خرید مکان و تجهیزات، کارگاه تولیدی راه انداختم.

این کارآفرین فسایی اظهار کرد: نیروی صفر را آموزش داده و به کار گرفتیم به در نهایت به مرحله‌ای رسیدیم که علاوه بر ساپورت کردن نیازهای شهر خودمان به شهرستان‌های همجوار هم اجناسمان را می‌فروختیم.

روستایی که موفق به ایجاد شغل برای ۱۰ نیروی انسانی به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به طور غیرمستقیم شده است، در چهار حوزه بازرگانی و فروش، خدمات، پژوهش و تولید فعالیت می‌کند.

دست دولت و مسؤولین در جیب کارآفرینان است

وی در ادامه به بیان دغدغه و مطالبات خود پرداخت و گفت: با وام و بدهی سوله‌ای را در جوار کارخانه قند راه‌اندازی کردیم اما ادارات مرتبط حکم تخریب آن را صادر کردند.

این کارآفرین جوان بیان کرد: برای صدور مجوز درخواست ۵۰۰ میلیون تومان کرده‌اند که من قادر به پرداخت این مبلغ نیستم، این در حالی بود که راه حل دیگری نیز از جمله تقسیط این مبلغ جهت کمک به ما را ندارند.

وی افزود: ۵۰۰ میلیون تومان برای اخذ مجوز و گرفتن وامی جهت پرداخت آن به مجوز نیاز است که با این قوانین دستها در جیب مردم و کسانی که می‌خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند، است.

روستایی با انتقاد از این قانون مطرح کرد: کسی که با کمترین سرمایه بیشترین اشتغالزایی را می‌کند باید تحت حمایت دولت و مسئولین باشد نه اینکه بروکراسی های اداری و قوانین دست و پا گیر سد راه او باشند.

این جوان فسایی با بیان اینکه ما ممنوعیتی از سمت اداره صنعت، معدن و تجارت جهت کارکردن در شهر نداریم، گفت: اما به ما برق نمی‌دهند و اداره آب نیز از من که منزل مسکونی‌ام نیز در همان مکان است هزینه آب تجاری می‌گیرد، در حالی که آب، مصرف خاصی در تولیدات ما ندارد.

وی اضافه کرد: با پرداخت وامی ۲ میلیاردی من می‌توانم زمینه اشتغال را برای ۵۰ نفر دیگر فراهم کنم؛ متاسفانه سراغ مسؤولین هم می‌روم از ما حمایتی نمی‌کنند و این در واقع خلاف صحبت رهبری جهت حمایت سازمان‌ها از کسب و کارهای کوچک است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول