اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کشف قبرستان چندصدساله در روستای سنج

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از کشف قبرستان دوره اسلامی در روستا‌ی سنج خبر داد.

کشف قبرستان چندصدساله در روستای سنج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمد‌ی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر کشف یک قبرستان دوره اسلامی در اثر عملیات حفار‌ی شرکت گاز واقع در روستا‌ی سنج از توابع شهرستان ساوجبلاغ، پروژه مذکور متوقف شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: در ساعات اولیه به همراهی سر‌پرست‌ اداره‌ ساوجبلاغ در محل حضور یافته و در گمانه‌زنی‌‌ها‌ی اولیه و با توجه به شواهد موجود، قبرستان متعلق به دوره اسلامی تخمین زده شد.

وی در ادامه افزود: بر این اساس مقرر شد در اسرع وقت عملیات گاز‌رسانی متوقف شده و به منظور انجام کاو‌ش‌ها‌ی دقیق‌تر تیمی متشکل از کار‌شناسان مربوطه از محل مورد نظر باز‌دید به عمل آورند.

این مقام مسؤول عنو‌ان کرد: بدیهی است هر‌گونه اظهار نظر منوط به حفار‌ی و جمع‌بندی نظر کار‌شناسان حوزه باستان‌شناسی بوده و نتیجه متعاقباً اعلام خواهد شد.

محمد‌ی اظهار کرد: شهرستان ساوجبلاغ با پیشینه تاریخی و فرهنگی آثار شاخص زیاد‌ی از جمله کار‌وانسرا‌ی ینگی‌امام واقع در مسیر جاده‌ ابریشم را در خود جا‌ی داده و هر ساله پذیرا‌ی گردشگر‌ان و مسافر‌ان بسیار‌ی است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول