اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

امیر خانزادی: حضور ناوهای مکران و سهند در خلیج فنلاند رویدادی تاریخی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش که در روسیه به سر می‌برد، حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند را یک رویداد تاریخی و باز شدن دروازه‌های دریای شمال به روی ناوگان دریایی ایران خواند.

امیر خانزادی: حضور ناوهای مکران و سهند در خلیج فنلاند رویدادی تاریخی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در روسیه به سر می‌برد، حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند در شرقیترین بخش دریای بالتیک را یک رویداد تاریخی خواند.

براساس گزارش پرس تی وی، وی این اظهارات را در بدو ورود به سن پترزبورگ برای شرکت در جشن رژه دریایی نیروی دریایی ارتش روسیه مطرح کرد. 

وی که به دعوت رسمی ژنرال سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به این کشور سفر کرده،  قرار است به عنوان مهمان ویژه در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی روسیه شرکت کند.

ناوشکن ایرانی «سهند» و ناو پشتیبانی آن «مکران» پیش از این برای حضور در این مراسم وارد خلیج فنلاند و بندر سن پترزبورگ شده‌اند.

خانزادی در ادامه تاکید کرد که این دو ناو ایرانی که از ماهها پیش این ماموریت خود را آغاز کرده بودند اکنون به آبهای خلیج فنلاند و آبهای سن پترزبورگ رسیده‌اند. 

گفته میشود ناوبندر مکران به دلیل عمق کم محل رژه و بزرگی این یگان شناور در دلتای ورودی رودخانه نوا (خلیج فنلاند) در فاصله ۲۵ مایلی محل رژه استقرار خواهد یافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد، طی این سفر دریایی طولانی، ناوهای ایرانی وارد آبهای استراتژیک جهان شدند؛ چیزی که کاملا بی سابقه بود. 

خلیج فنلاند از شمال به فنلاند و از جنوب به استونی و در شرق نیز به سن‌پترزبورگ امتداد می یابد. 

امیر خانزادی افزود: حضور ناوهای سهند و مکران در خلیج فنلاند رویدادی تاریخی است. این موفقیت به معنی بازشدن دروازه‌های دریای شمال و فنلاند به روی ناوگان دریایی ایران است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول