اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: با گرم شدن هوا و اوج گیری مجدد کرونا مراجعات مردم به مراکز انتقال خون استان به شدت کاهش یافته و در تمامی گروه‌های خونی با کاهش مواجه هستیم .

کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در مازندران

دکتر ذوالفقار تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با گرم شدن هوا و اوج گیری مجدد کرونا مراجعات مردم به مراکز انتقال خون  استان به شدت کاهش یافته و در تمامی گروه‌های خونی با کاهش مواجه هستیم.

وی گفت: به دلیل اوج گیری مجدد کرونا و گرمای هوا،انتقال خون مازندران با کاهش چشمگیر مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون روبه‌رو شده است و در صورت ادامه‌دار بودن این روند، ۵۰ مرکز درمانی استان با چالش جدی مواجه خواهند شد.

 مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به طول عمر محدود خون و فرآورده‌های خون افزود: از مردم نوع‌دوست مازندران می‌خواهم در این شرایط خاص بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند و با حضور مستمر در پایگاه‌های انتقال خون استان ،به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

تقوی گفت: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون مازندران در بالاترین سطح رعایت می‌شود و داوطلبان اهدای خون از این بابت نگرانی نداشته باشند.

به گزارش فارس، انتقال خون مازندران با داشتن ۱۴  مرکز ثابت و سیار اهدای خون تامین نیاز خون و فرآورده‌های خونی ۵۰ مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول