اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خیری از دل محرومیت ریگان/ بانویی که با ایجاد شبکه خیّری مرحم زخم‌های نیازمندان شد

اقدامات خیرخواهانه زهرا حسینی‌زاده بانوی ریگانی در جهت کمک به نیازمندان در مناطق محروم و ایجاد شبکه خیری در شهرستان موجب شده بارقه امیدی در دل محرومان روستاهای این شهرستان ایجاد شود.

خیری از دل محرومیت ریگان/ بانویی که با ایجاد شبکه خیّری مرحم زخم‌های نیازمندان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های محروم استان کرمان است که دارای ضریب محرومیت 9 و یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه یاقته در شرق استان است که هنوز محرومیت در تعدادی از روستاهای این شهرستان بیداد می‌کند.

وجود کپر، چادر و منازل خشت و گلی غیر استاندارد در روستاهایی وجود دارد که ساکنان این مناطق در بدترین شرایط در این منازل با ترس و وحشت زندگی می‌کنند.

نبود سرویس بهداشتی در تعدادی از روستاهای شهرستان مشکلات بهداشتی عدیده‌ای را برای اهالی این روستاها به وجود آورده است؛ اما از دل این محرومیت، بانوی خیری پا به عرصه خدمت‌گزاری به اهالی روستای محروم می‌گذارد که تمام دغدغه‌اش رفع محرومیت اهالی روستاهای شهرستان است.

کار خود را ابتدا با شناسایی خانوارهای محروم آغاز کرد و سپس با ایجاد تشکل‌های مختلف توانست خیرانی را جذب کند.

در ابتدا به منزل بانویی رفت که ۱۲سال در چادر زندگی می‌کرد که هم‌اکنون داری سرپناه مقاومی است، ساخت سرویس بهداشتی، ساخت منزل مسکونی، اهدای جهیزیه و اقدامات فرهنگی از جمله فعالیت‌های این بانوی خیر ریگانی است.

برای آشنایی با اقدامات و برنامه‌های این بانوی خیر راهی روستاهایی شدیم که این بانوی ریگانی اقداماتی را انجام داده است؛ ابتدا به روستایی رفتیم که دو زن سرپرست خانوار در منزلی خشت و گلی زندگی می‌کردند که هم‌اکنون ساخت منزل مسکونی آنها توسط این بانوی خیر در حال انجام است.

۱۵ سال کار خیر با حضور ۵۵ طلبه خواهر و برادر/صرف ۴۰ میلیارد هزینه رفع نیاز محرومان

زهرا حسینی‌زاده، این بانوی خیّر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان ابراز کرد: بنده ۱۵سال است که فعالیت‌هایی را در زمینه کمک به همنوعان خود انجام می‌دهم و تاکنون خانوارهای نیازمند در شهرستان را شناسایی و مشکلات آنها را بررسی کرده‌ایم.

این بانوی خیر تصریح کرد: با تشکیل گروه‌هایی متشکل از خواهران طلبه و براداران به تعداد ۵۵ نفر شبکه خیری را در شهرستان راه‌اندازی کردیم و در این مدت ۴۰ میلیارد ریال برای نیازمندان و ایتام هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت دو واحد مسکونی، ساخت ۱۲سرویس بهداشتی، کمک‌های فرهنگی، خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند به تعداد ۵۰ عدد، اهدای کارت هدیه به دانش‌آموزان ایتام، ذبح گوسفند برای افراد نیازمند، خرید لوازم سرمایشی و گرمایشی، توزیع بسته‌های معیشتی و...از جمله اقدامات صورت گرفته تاکنون در شهرستان است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ریگان هم گفت: ظرفیت بسیار خوبی در روستاهای شهرستان ریگان در زمینه شبکه خیران خواهران جهادی و مبلغ و بسیجیان وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدصادق نازلی تصریح کرد: خانم زهرا حسینی‌زاده از طلاب جهادی شهرستان است که شبکه نیکوکاری را در این شهرستان راه‌اندازی کرده است که در طرح مهرواره همدل ۱۶میلیارد ریال طرح با همت این خواهر بزرگوار اجرا شد که نمونه بارز آن ساخت سرویس بهداشتی و منزل مسکونی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ریگان عنوان کرد: مایه افتخار است که از بین ۵۷ هزار طرح مهرواره همدل به عنوان رتبه برتر استان را کسب و در کشور رتبه ۱۴را به‌دست آوردند. 

نازلی ادامه داد: از هم استانی‌های عزیز درخواست داریم با شرکت در طرح رای به طرح‌های این بانوی خیر به شماره پیامک ۱۶به ۳۰۰۰۲۱۲ از طرح‌های وی حمایت کنیم.

انتهای پیام/80014/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول