اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کتاب «خواهر خورشید» تاریخ نگاری مصور است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید براینکه «کتاب خواهر خورشید» نوعی تاریخ نگاری محسوب می‌شود، گفت: اماکن و میراث فرهنگی و معنوی مهمی در کشور ما در طول سال‌های مختلف در حال تغییر و مرمت هستند که آثار تصویری می‌توانند این تراث را برای ما به ثبت برسانند تا از خاطر جامعه پاک نشوند.

کتاب «خواهر خورشید» تاریخ نگاری مصور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی توکلیان در نشست خبری «کتاب خواهر خورشید» که در دنیای کتاب برگزار شد، نثر تصویری را یکی از روش‌های نوین در تالیف کتاب عنوان کرد که این نوع نثر در زمان کنونی در ایران در حال ترویج است.

وی با بیان اینکه انتشار کتاب‌های نثر مصور در کشور توانسته جایگاه خود را پیدا کند، گفت: در این زمینه شاهد هستیم آثار خوبی در جامعه به منصه ظهور رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه در زمان کنونی به دلیل هزینه بالا، چاپ و نشر کتاب به صرفه نیست گفت: با این اوصاف چاپ کتاب «خواهر خورشید» در زمان کنونی با هزینه شخصی نگارنده نشان از ذوق و دغدغه هنری و دینی این هنرمند دارد.

وی با تاکید براینکه از نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان مقدس حضرت معصومه (س) انتظار حمایت ویژه وجود دارد، گفت: خلق این اثر با مشقت و زحمات فراوان صورت گرفته است که در این راستا از تمام نهادها و ادارات به ویژه متولیان فرهنگ و هنر انتظار می‌رود حمایت جدی از این اثر داشته باشند.

توکلیان با تاکید براینکه «کتاب خواهر خورشید» نوعی تاریخ نگاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: اماکن و میراث فرهنگی و معنوی مهمی در کشور ما در طول سال‌های مختلف در حال تغییر و مرمت هستند که آثار تصویری می‌توانند این تراث را برای ما به ثبت برسانند تا از خاطر جامعه پاک نشوند.

وی با تاکید براینکه در طول چهار دهه گذشته هیچ کتابی با موضوع حرم حضرت معصومه (س) به نگارش در نیامده است، گفت: این مسئله یکی از مهم ترین نقاط ضعف برای مدیران فرهنگی استان قم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول