اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

المپیک توکیو| بی‌رحم و پرقدرت؛ رونمایی از پدیده دنیای تکواندو/ این نام را به یاد داشته باشید

تکواندوی ازبکستان در المپیک توکیو یک پدیده رونمایی کرد که قطعاً در آینده بیشتر نام او را خواهیم شنید.

المپیک توکیو| بی‌رحم و پرقدرت؛ رونمایی از پدیده دنیای تکواندو/ این نام را به یاد داشته باشید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات تکواندو المپیک در وزن 68- کیلوگرم با حضور میرهاشم حسینی، نماینده کشورمان برگزار شد و در نهایت یک ازبک توانست مدال طلای این دسته را از آن خود کند. نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات با وجود اینکه پس از شکست مقابل حریف ازبکستان به جدول شانس مجدد برگشت، نتوانست عملکرد درخشانی داشته باشد.

نکته حائز اهمیت رونمایی از یک پدیده بود؛ مبارزی که قطعاً دنیای تکواندو در آینده بیشتر از او خواهد شنید. «اولگبک رشیدوف» متولد سال 2002 از ازبکستان با عبور از تمام حریفانش توانست به نشان طلا دست پیدا کند. او غیر از بازی دوم و در نبرد مقابل حریفی از کره‌جنوبی، در سایر رقابت‌ها عملاً هیچ شانسی به حریفان نمی‌داد و می‌توان گفت به راحتی نامش را در بین طلایی‌های المپیک ثبت کرد.

رشیدوف در بازی اولش توانست 38 بر 17 از سد سیدو فوفانا از مالی عبور کند و در بازی دوم دائه‌هون لی از کره‌جنوبی را 21 بر 19  شکست داد. مبارز ازبک در گام سوم میرهاشم حسینی، نماینده کشورمان را با نتیجه 34 بر 22 مغلوب کرد و در چهارمین مسابقه ندزاد هوشیچ از بوسنی را 28 بر 5 شکست داد. او در فینال هم کار چندان سختی نداشت و باردلی سیندن از انگلیس را با امتیاز 34 بر 29 از پیش‌رو برداشت تا خود را به عنوان یک پدیده به دنیای تکواندو معرفی کند.

رشیدوف پیش از حضور در المپیک توکیو، 47 مبارزه رسمی داشت که در 42 مبارزه به پیروزی رسیده بود و این یعنی 89.4٪ پیروزی در مسابقات که با توجه به شرایط و سن و سال این تکواندوکار ازبک، یک آمار جالب توجه به شمار می‌رود. او پیش از المپیک در رتبه‌بندی همه مبارزان بین‌المللی با 222 امتیاز در جایگاه 791 قرار داشت.

از جمله عناوینی که کسب کرده می‌توان به مدال طلای مسابقات نظامیان جهان در سال 2019 به میزبانی ووهان چین در دسته 58 کیلوگرم اشاره کرد. وی در سال 2019 نیز در دسته 55 کیلوگرم در مسابقات تکواندوی نوجوانان آسیا به مدال طلا دست پیدا کرد. رشیدوف در سال 2018 و در بازی‌های المپیک تابستانی جوانان که در بوینس‌آیرس آرژانتین برگزار شد، در دسته 48 کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرد.

پدیده ازبک‌ها در سال 2015 و در مسابقات آزاد دانشجویان به میزبانی قطر و در وزن 37- به مدال طلا رسید و در پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا در سال 2017 در وزن 45- توانست مدال طلا را به دست بیاورد. مدال طلای انتخابی المپیک قاره آسیا در سال 2021 در وزن 68- کیلوگرم از جمله دیگر افتخارات این پدیده نوظهور دنیای تکواندو است. 

او در سال 2019 و در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست نتیجه‌ای عجیب از خود ثبت کرده و حریف اماراتی‌اش را با نتیجه 53 بر 9 شکست دهد. وی در مسابقات نظامیان هم توانست با نتیجه 33 بر صفرحریفی از آلمان را مغلوب کند که این دو نتیجه را می‌توان از بازی‌های درخشان رشیدوف نامید. به نظر می‌رسد نام این مبارز را نباید به راحتی فراموش کرد چراکه قطعاً در آینده بیشتر نام وی به گوش اهالی تکواندو خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول