اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بخشی از مرغ کشتارشده به خارج از همدان می‌رود/ افزایش جوجه‌ریزی در هفته اخیر

فرماندار همدان با بیان اینکه متاسفانه بخشی از مرغ کشتارشده به خارج از استان، بخش دیگر به سمت قطعه بندی و شنیسل و گاهی هم خارج از شبکه توزیع می‌شود گفت: در دو هفته گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها صورت گرفته است.

بخشی از مرغ کشتارشده به خارج از همدان می‌رود/ افزایش جوجه‌ریزی در هفته اخیر

محمدعلی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بحث تولید و توزیع مرغ کاملا مشخص است اظهار کرد: موارد مربوط به تولید و تامین مرغ به عهده سازمان جهاد کشاورزی است و توزیع و نظارت توسط سازمان صمت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقوله تولید و توزیع به صورت جداگانه باید نظارت شود افزود: نظارت بر تامین مرغ تا زمانی که وارد کشتارگاه می‌شود بر عهده مجموعه جهاد کشاورزی و از کشتارگاه تا مصرف‌کننده نظارت توسط سازمان صمت صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان همدان در ادامه به فصل گرما و افزایش دمای هوا اشاره کرد و گفت: همه ساله در این فصل با توجه به شدت گرما و کاهش جوجه‌ریزی روند تولید مرغ با کاهش جزیی مواجه است از همین رو نبود رغبت مرغدار برای جوجه‌ریزی منجر به کاهش تولید خواهد شد.

وی یکی از مهمترین دلیل کاهش جوجه ریزی در کشور را قیمت و کمبود نهاده‌های طیور دانست و اضافه کرد: مناسبت‌ها از جمله اعیاد غدیر و قربان باعث افزایش چند درصدی مصرف مرغ می‌شود که این موضوع خود عاملی برای ایجاد صف‌ها به شمار می‌رود.

محمدی در بخش دیگر از سخنانش به تشکیل جلسات متعدد در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: با همراهی همکارانم میزان جوجه‌ریزی و گوشت سفید تولید شده استخراج شد تا در صورت وجود کسری راهکاری برای تامین اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته بین ۵۰ تا ۵۵ تن مرغ سهم شهرستان همدان بود که برای تامین کسری بالغ بر ۲۴۰ تن ذخیره سازی در هفته‌های گذشته انجام شد و در سردخانه پشتیبانی امور دام قرار گرفت.

فرماندار شهرستان همدان با تأکید بر اینکه در دو هفته گذشته بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها صورت گرفته است ادامه داد: به نظر می‌رسد تا ۱۵ مرداد ماه این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشتار مرغ نسبت به ماه‌های گذشته کمتر نشده است گفت: در روزهای اخیر بین ۶۰ تا ۶۷ تن مرغ به عنوان سهمیه شهرستان از کشتارگاه خارج می‌شود اما دقت لازم در روند توزیع باید صورت گیرد.

محمدی متذکر شد: همکاران بنده زمان دقیق جوجه‌ریزی و کشتارگاه و... را رصد کردند، اگرچه مرغدار برای ارسال مرغ به کشتارگاه باید در سامانه تعبیه شده ثبت کنند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در کف بازار بر اساس میزان کشتار و تولید موجودی بازار را رصد می‌کردند که متاسفانه برخی ناهماهنگی‌ها باعث شد از دور خارج شوند بیان کرد: متاسفانه بخشی از مرغ کشتار شده به سمت خارج از استان، بخش دیگر به سمت قطعه بندی و شنیسل و گاهی هم خارج از شبکه توزیع می‌شود.

فرماندار همدان در پایان اضافه کرد: علیرغم اینکه همکاران بنده علاقه‌مند بودند در این زمینه ورود کنند و یاری‌گر باشند دست ما را کوتاه کردند و به نوعی اعلام شد  اجازه بدهید سازمان‌ها وظیفه خودشان را انجام دهند اگرچه این سیکل تهیه و توزیع معیوب و نفوذپذیر است که باید توسط نهادهای نظارتی به صورت تخصصی نظارت شود.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول