اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آموزش باید در چارچوب ولایت الهی باشد

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید در چارچوب ولایت الهی و عمل به احکام دین باشد، گفت: ملاک علم‌آموزی باید خدا و ولی خدا باشد نه مقررات و و چارچوب‌های بین المللی که مبنای متفاوتی دارد.

آموزش باید در چارچوب ولایت الهی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدسعیدی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فعالان سوادآموزی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه همه فعالیت‌ها و برنامه‌های ما باید در چارچوب ولایت الهی باشد، اظهار کرد: نهضت و انقلاب ما در چارچوب ولایت الهی شکل گرفته است و همه ما باید خود را در ذیل ولایت الهی بدانیم.

وی با بیان اینکه ما نباید قالب و شکل ولایت الهی را در برنامه‌های خود نادیده بگیریم، افزود: در ولایت طاغوت که مقابل ولایت الهی قرار دارد برای اشخاص، احکام دین و ضوابط شرع مطرح نیست و اگر ما هم دین را در فعالیت‌های خود نادیده بگیریم فرقی با ولایت طاغوت نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه خداوند به اسم نگاه نمی‌کند بلکه به رفتار ما نگاه می‌کند، افزود: ما باید در هر برنامه‌ای از سطح کلان گرفته تا کارهای جزئی و فرعی در چارچوب ولایت الهی عمل کنیم.

وی با اشاره به تشکیل حکومت الهی توسط پیامبر(ص) در مدینه، دلیل اصلی انحراف از اسلام و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمد را فراموش کردن ولایت دانست و گفت: سلمان فارسی که به دعوت مردم فرماندار مدائن شد به جای کسب تکلیف از حاکم وقت از امیرالمؤمنین(ع) اجازه گرفت و در مدائن هم بلندگوی ولایت بود و از امیرالمؤمنین(ع) دم می‌زد.

سعیدی با بیان اینکه ما باید از سلمان فارسی درس بگیریم، خاطرنشان کرد: هر کدام از ما در هر کجا که باشیم اگر مسئول و مدیر بالادستی ما چیزی را بر اساس حق و ولایت الهی از ما خواست بدون قید و شرط باید آن را انجام دهیم اما اگر چیز خلافی خواست با نگاه به دستور دین نباید انجام دهیم.

وی افزود: باید همه تلاش معلمان و مربیان ما این باشد که هر آنچه به دانش آموزان می‌آموزند در مسیر ولایت و با جوهره ولایت الهی باشد و ملاک علم آموزی ما خدا و ولی خدا باشد نه مقررات و و چارچوب‌های بین‌المللی.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول