اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی سامانه پایش مواد کودی در استان سمنان

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از راه‌اندازی سامانه رصد و پایش مواد کودی در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه تلاش می‌شود تا مشکلات کشاورزان در این حوزه رفع شود.

راه‌اندازی سامانه پایش مواد کودی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، لطف‌الله رضایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه رصد و پایش مواد کودی در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه تلاش می‌شود تا مشکلات موجود کشاورزان در حوزه کود رفع شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه رصد و پایش مواد کودی در جهت عملکرد توزیع بهتر کود بین بهره‌برداران انجام شده است، ادامه داد: این سامانه برای کنترل و نظارت بر توزیع انواع کود شیمیایی ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: جلوگیری از هرگونه تخلف در دریافت کود و اجرای عادلانه توزیع کود بین کشاورزان این استان از دیگر اهداف راه‌اندازی سامانه رصد و پایش مواد کودی است.

رضایی با بیان اینکه توزیع کود شیمیایی از طریق سامانه رصد و پایش مواد کودی با توجه به اطلاعات موجود بهره‌برداران در سامانه پهنه‌بندی صورت می‌گیرد، افزود: پس از تأمین کود توسط کارگزاران، کشاورزان می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش برای خرید کود شیمیایی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سهمیه کود هر کشاورز بر اساس سطح زیر کشت آن محاسبه می‌شود، ادامه داد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی payeshkood.ir در زمان نیاز به کود، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: با ایجاد سامانه رصد و پایش مواد کودی هیچ کشاورزی در استان نباید مشکل تأمین کود داشته باشد.

رضایی بیان کرد: آموزش سامانه به‌صورت حضوری برای بهره‌برداران و کارگزاران بخش توزیع کود در استان سمنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول