اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

متخلفان تصرف اراضی مهدی‌شهر محکوم شدند

متخلفان تصرف اراضی شهرستان مهدی‌شهر در هشت پرونده محکوم و جریمه شدند.

متخلفان تصرف اراضی مهدی‌شهر محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در سه‌ماهه اخیر، ۲۶ فقره پرونده قضایی حوزه منابع طبیعی با موضوع تصرف اراضی در شهرستان مهدی‌شهر تشکیل ‌شد.

با توجه به خوش آب‌وهوا بودن مناطق شهرستان مهدیشهر، با هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد می‌شود.

در سه‌ماهه اخیر، به مساحت چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع اراضی ملی مهدی‌شهر از متصرفان بازپس‌گیری و رفع تصرف شد. اراضی ملی به همه گروه‌ها تعلق دارد و با پیگیری‌های مجدانه و گشت‌های شبانه‌روزی این اراضی به دولت بازگشت داده شد.

ارزش زمین‌های تصرف‌شده بالغ‌بر ۸۷ میلیارد ریال برآورد شده است وبا انجام گشت‌های حفاظتی و مراقبتی و همکاری مردم در شهرستان و با اطلاع‌رسانی قبلی این اراضی از افراد سودجو خلع ید شد.

در سه‌ماهه اخیر، ۲۶ فقره پرونده قضایی مربوط به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر تشکیل و به محاکم قضایی ارسال‌ شد و رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان با کسانی که به تجاوز و تصرف به حریم بیت‌المال و همچنین تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه جنگلی اقدام می‌کنند، با شدت برخورد می‌کنند.

گستردگی عرصه‌های ملی در شهرستان مهدی‌شهر به مشارکت مردم نیازمند است و شماره تلفن ۱۵۰۴ و۱۳۹ امداد جنگل و مرتع آماده دریافت هرگونه گزارش تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی است تا با کمک مردم بتواند از آن حفاظت کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول