اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

راه‌اندازی خانه خاص معلول در دهدشت/شرایط پذیرش مددجو اعلام شد

رئیس بهزیستی کهگیلویه گفت: نخستین خانه کوچک معلولان ذهنی کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت پذیرای مددجویان واجد شرایط است.

راه‌اندازی خانه خاص معلول در دهدشت/شرایط پذیرش مددجو اعلام شد

محمد شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح استان خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف در دهدشت راه‌اندازی شد.

رئیس بهزیستی کهگیلویه گفت: این خانه  با ارائه خدمات کاملا رایگان نگهداری، آموزشی و تفریحی آماده پذیرش و مراقبت شبانه‌روزی از معلولان ذهنی خفیف واجد شرایط است.

وی اضافه کرد: خانه معلولان ذهنی تحت نظارت یک تیم متشکل از پزشک، روانشناس، مشاور، مددکار اجتماعی، مراقب شبانه روزی و آشپز بوده و جامعه هدف با بهترین امکانات نگهداری و مراقبت می شوند.

این مسؤول گفت: معلول ذهنی خفیف می‌تواند روزانه یا شبانه در این خانه زندگی کند.همچنین کلاس‌های آموزشی، سفرهای تفریحی و دیگر برنامه‌ها برای کمک به استقلال آنها در زندگی در این خانه صورت می‌گیرد.

وی در خصوص شرایط پذیرش در این مرکز تصریح کرد: فرد باید دارای معلولیت ذهنی خفیف و صرفا مرد حتی الامکان 14 سال به بالا باشد.

شاکری دارا بودن پرونده معلولیت در بهزیستی را از دیگر شرایط برشمرد و افزود: خانواده معلول توان حمایت مالی آموزشی، پوشاک و خوراک  از معلول را نداشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه خانه معلول ذهنی دهدشت از همه نقاط استان مددجو می‌پذیرد، گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به مجموعه مدیریتی خانه کوچک فردای روشن دهدشت مراجعه یا از طریق معاونت توانبخشی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونت توانبخشی بهزیستی شهر پیگیری کنند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول