اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت نخست‌وزیران پیشین لبنان از نخست وزیری نجیب میقاتی

چهار نخست وزیر اسبق لبنان پس از برگزاری نشستی، نجیب میقاتی را گزینه مناسبی برای نخست وزیری این کشور معرفی کردند.

حمایت نخست‌وزیران پیشین لبنان از نخست وزیری نجیب میقاتی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد السنیورة»، «نجیب میقاتی»، «سعد الحریری» و «تمام سلام» چهار نخست وزیر پیشین لبنان شامگاه امروز یکشنبه با هم جلسه برگزار کردند.

شبکه خبری الجدید گزارش داد که پس از این جلسه، این افراد، از نخست وزیری نجیب میقاتی حمایت کردند.

در این نشست، الحریری، میقاتی، سلام و سنیوره، آخرین تحولات سیاسی در لبنان به ویژه موضوع رایزنیهای پارلمانی برای معرفی نخست وزیر جدید این کشور را بررسی کردند.

پس از این نشست، طرفهای حاضر، بیانیه‌ای صادر و تأکید کردند: «مردم لبنان منتظر اقدامات مثبتی از سوی همه هستند که در تکمیل طرح [نبیه] بری و فرانسه برای تشکیل کابینه باشد».

در این بیانیه آمده است، این کابینه باید منسجم بوده و از حمایت مردم لبنان و جوامع عربی و بین‌المللی برخوردار باشد.

نخست وزیران پیشین لبنان تأکید کردند: «از تشکیل دولتی حمایت می‌کنیم که بتواند بر اساس سند وفاق ملی و قانون اساسی لبنان، به دور از بدعت، لبنان را با همکاری شفاف و مفید با صندوق بین‌المللی پول و کشورهای دوست نجات دهد».

این در حالی است که کارشناسان تأکید دارند عربستان سعودی مقصر عدم تشکیل کابینه لبنان است؛ هر چند این کشور حامی اصلی الحریری بود، ولی در حال حاضر، برای تشکیل کابینه چراغ سبز به او نشان نداد.

الحریری نیز در یک فرار رو به جلو، اختلاف با میشل عون رئیس جمهور لبنان را علت اصلی عدم تشکیل کابینه عنوان و ادعا کرد که عون در پی تغییرات اساسی در کابینه پیشنهادی وی بوده است.

ریاست جمهوری لبنان نیز اخیرا اعلام کرد که دوشنبه هفته جاری زمان رایزنیهای پارلمانی برای معرفی نخست وزیر جدید در این کشور است.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه ریاض گفته بود که لبنان بدون اصلاح سیاسی و کنار گذاشتن نیروهای حزب الله، پیشرفت نخواهد کرد.

به گفته ناظران، اگر موانع تشکیل کابینه لبنان داخلی بود، این طرح به همراه چندین طرح داخلی دیگر می‌توانست این بحران را حل کند، ولی پیام منفی ریاض هم یکی از موانع است؛ هر چند باید ماهیت کلی منطقه را پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا مد نظر قرار داد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول