اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تعریف ۱۰ پروژه شاخص ویژه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم از تعریف 10 پروژه شاخص در آتلیه طراحی شهری خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه‌های این مطالعات احداث و تکمیل بست شرقی حرم مطهر، ساماندهی و بهسازی قبرستان نو، مدیریت و نگهداری مجتمع الغدیر و بازار شمسه و همچنین ساماندهی میدان مطهری است.

تعریف ۱۰ پروژه شاخص ویژه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا خاکی با تأکید بر اهمیت تدوین برنامه بر اساس مطالعات و پژوهش‌های به‌روز اظهار کرد: نخستین گام سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) پس از استقلال کاری، تشکیل واحد مطالعاتی و برنامه‌ریزی بود.

وی از تشکیل نخستین آتلیه طراحی شهری در قم خبر داد و افزود: ۶ عضو آتلیه طراحی شهری از متخصصان بومی در حوزه شهرسازی و بافت فرسوده بوده که برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان را بر اساس آخرین آمار و چالش‌های شهر برای عملیاتی شدن فرصت‌های و نیازهای اطراف حرم تعریف و تدوین می‌کند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم ادامه داد: شناسایی و برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن فرصت‌ها و نیازهای اطراف حرم بیشترین زمان را برده و توانسته‌ایم برنامه‌ای جامع در این حوزه تدوین کنیم.

وی رویکرد مطالعات بافت فرسوده را تشریح کرد و گفت: در مطالعات بافت فرسوده سه رویکرد بهسازی، نوسازی و بازسازی موردمطالعه قرارگرفته و هر سه مورد آسیب‌شناسی و هزینه و اعتبارات موردنیاز آن سنجیده شده که بازسازی به علت تملک گسترده و نیاز به منابع مالی و عدم امکان جابه‌جایی جمعیت از دستور کار خارج شد.

خاکی ادامه داد: در حال حاضر بهسازی باهدف صرف کمترین هزینه به‌عنوان بهترین رویکرد سازمان در دستور کار قرارگرفته و اقدامات لازم جهت توسعه و مشارکت شهروندان با اجرای محور فرهنگی در بافت تاریخی شهر قم کلید خورده و در حال اجرا است.

وی شناسایی فرصت‌های پیرامون حرم را یکی دیگر از خروجی‌های تیم مطالعاتی و آتلیه طراحی شهری دانست و خاطرنشان کرد: تیم مطالعاتی بررسی فرصت‌های پیرامون حرم را آغاز کرده و ۱۰ پروژه شاخص با شناسنامه و گزارش اولیه و همچنین برآورد حدود بودجه و چشم‌انداز آینده آن برای مدیریت شهری و استان تعریف کرده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که در این مطالعات تعریف و برنامه‌ریزی‌شده احداث و تکمیل بست شرقی حرم مطهر، ساماندهی و بهسازی قبرستان نو، مدیریت و نگهداری مجتمع الغدیر و شمسه و همچنین ساماندهی میدان مطهری است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول