اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بازار داغ تودیع و معارفه‌ها در دادگستری چهارمحال و بختیاری/ رؤسا و دادستان‌های جدید 4 شهرستان معرفی شدند

در طول یک هفته گذشته رؤسای دادگستری سه شهرستان بروجن، فارسان و کیار و همچنین دادستان‌ شهرستان‌های کیار و سامان تغییر کردند.

بازار داغ تودیع و معارفه‌ها در دادگستری چهارمحال و بختیاری/ رؤسا و دادستان‌های جدید 4 شهرستان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بهرامی در آئین تکریم و معارفه روسای دادگستری‌های دو شهرستان فارسان و بروجن گفت: آنچه که موجب ایجاد نظم و عدالت‌گستری در جامعه می‌شود قانون‌گرایی و عمل به قانون است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رعایت قانون و انجام مسئولیت‌های مرتبط با آن که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است موجب ارتقای سطح رفاه و امنیت عدالت اجتماعی در کشور می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه هر زمان که در پیشبرد امور و خدمت به مردم وقفه‌ای ایجاد گردد، این وقفه به عدم رعایت قانون و گریز از مسئولیت‌ها و تکالیف قانونی باز می‌گردد، افزود: عمل به قانون خط قرمز دستگاه قضایی است و این نهاد به منظور صیانت از حقوق عامه و حفظ کرامت انسانی شهروندان از همه ظرفیت‌ها برای اجرای قانون و بسط عدالت استفاده می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضا در دوره تعالی تحول اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مدون قوه قضائیه گسترش ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم است که این مهم می‌تواند در رضایتمندی مردم از عملکرد مقامات قضایی بسیار تاثیرگذار باشد.

بهرامی یکی دیگر از سیاست‌های دستگاه قضا را حبس‌زدایی و اعمال مجازات2های جایگزین حبس عنوان کرد و اظهار داشت: علی‌رغم آنکه دستگاه قضایی با مجرمان خطرناک و افرادی که مخل نظم و آسایش عمومی می‌شوند با شدت و جدیت برخورد می‌کند اما به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نگرش اصلاحی - تربیتی در برخورد با رفتارهای مجرمانه اشخاص، سعی شده است تا ضمن به‌کارگیری روش‌های نوین حبس‌زدایی، موجبات بازپروری بهتر مجرمان و رفع نارسایی‌های زندان فراهم گردد.

وی افزود: مقامات قضایی استان باید بر اساس این سیاست، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را مبنای کار خود برای بازپروری مجرمان قرار داده و تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد برای اصلاح مجرمان بدون اعمال مجازات حبس تلاش نمایند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین راه‌اندازی ستاد صبر در استان‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های معتمدان، ریش سفیدان و متنفذین را یکی از برنامه‌های تحول‌گرایانه قوه قضائیه برای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم عنوان کرد و از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خواست تا ضمن تعامل مستمر با دستگاه‌های مردم نهاد و امامان جمعه و جماعات برای نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و بخشش در میان مردم گام بردارند.

روسای جدید دادگستری سه شهرستان معرفی شدند

گفتنی است در آئین تکریم و معارفه ریاست دادگستری شهرستان فارسان احمد نیکبخت به عنوان رئیس جدید این دادگستری معرفی شد. همچنین در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و پیشین دادگستری شهرستان بروجن سهام صداقتی به عنوان رئیس جدید این دادگستری معرفی و از زحمات روح الله محمدی رئیس پیشین دادگستری شهرستان بروجن تجلیل شد.

لازم به ذکر است پیش از این محمد باقری به عنوان دادستان جدید شهرستان سامان و علی غفاری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان کیار معرفی و از زحمات حجت الله خوشوقت ریاست پیشین دادگستری تجلیل شد. همچنین رضا قاسمی رستمی نیز به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی شهرستان کیار منصوب گردید.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول