اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مصرف برق سوم مرداد در استان فارس ۱۶ درصد بیشتر از سقف مجاز بود

سخنگوی صنعت برق استان فارس با بیان اینکه طبق آمار مرکز پایش دیسپاچینگ برق منطقه ای فارس، میزان مصرف مشترکین استان در روز سوم مرداد ماه امسال ۱۶ درصد بالاتر از سقف مجاز است اظهار داشت: این امر با توجه به وضعیت شبکه سراسری زمینه اعمال مدیریت استراتژیک بار از سوی دیسپاچینگ ملی را ایجاد کرده است.

مصرف برق سوم مرداد در استان فارس ۱۶ درصد بیشتر از سقف مجاز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن جوادی آزاد روز دوشنبه چهارم مرداد ماه با اشاره به اینکه امروز نیز میزان بار مصرفی ۹ درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشته است افزود:  از عمده دلایل آن می توان به افزایش دما در روز جاری، اتمام بارندگی فصلی در استان که در نتیجه بارهای کشاورزی بیشتری نسبت به روز گذشته در مدار آمده اند ، می تواند دلایل این افزایش بار باشد.

سخنگوی صنعت برق استان فارس خاطر نشان کرد: همچنین تا این ساعت مجموع بار مصرفی از سقف مجاز استان بالاتر رفته است که رخداد این موضوع از ساعات ابتدایی نگران کننده است و در صورت تداوم رشد بار، احتمال اعمال مدیریت استراتژیک بار از سمت دیسپاچینگ ملی زیاد است.

جوادی آزاد در ادامه با  بیان اینکه مدیریت اثر بخش و اصلاح الگو مهمترین رویکردها برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰  است گفت: متخصصان حوزه برق در استان فارس و جنوب کشور در تابستان جاری  همه توان حرفه‌ای و تخصصی را برای عبور از نقطه اوج مصرف به کار بسته اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق در استان فارس و جنوب کشور در سال گذشته  در روز  ۳۱ مرداد ماه رخ داد افزود: در این روز ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق مصرف شده است ، پیش بینی مصرف برای سال جاری  حداکثر هفت درصد افزایش است بنا بر این باید برای مصرف ۶ هزار و ۴۳۶ مگاوات برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول