اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

با اولین‌های شماره‌گذاری، گواهینامه و تصادف فوتی در «موزه پلیس راهور تهران بزرگ»+ عکس

با حضور رئیس پلیس راهور پایتخت، موزه پلیس راهور تهران بزرگ افتتاح شد.

با اولین‌های شماره‌گذاری، گواهینامه و تصادف فوتی در «موزه پلیس راهور تهران بزرگ»+ عکس

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس «موزه پلیس راهور تهران بزرگ» امروز با حضور سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ افتتاح شد.

سردار حمیدی در برنامه افتتاحیه موزه پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: اقدامات، طرح ها، کارها و مجموعه فعالیت هایی که پلیس راهور تهران بزرگ در مدت این صد سال انجام داده در این موزه ثبت و نگهداری شده و در معرض دید قرار دارد.

 وی گفت : عناوین اصلی خبری در این موزه، ورود اولین خودرو در سال 1279 به تهران است که حدود 121 سال پیش بوده و اولین شماره گذاری در تهران در سال 1298 یعنی 102 سال پیش صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: تا قبل از این تاریخ مشخصات خودروها روی بدنه خودرو نوشته می‌شد تا مالک و آدرس آن شناسایی شوند.

وی با بیان این که اولین تصادف مهم منجر به فوت که موجب فوت نوازنده ای به نام درویش خان شد در سال 1305 یعنی 95 سال پیش روی داده است؛ تصریح کرد: شعبه آلات ناقله پلیس راهور در سال 1298 در شهر تهران برای شماره گذاری خودروها تشکیل شد( 102 سال پیش)؛در سال 1307 یعنی ۹۳ سال پیش هم اداره تامین عبور و مرور وسائط نقلیه تهران که اداره ای مستقل بوده، راه‌اندازی شده است.

وی افزود: اولین گواهینامه رانندگی درسال 1307 به مدت یکساله با شماره یک در 93 سال پیش صادر شده است.

سردار حمیدی اعلام کرد: در این مجموعه تحلیل جهت، تعداد فوتی و افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و روند کاهش تصادفات با رویکرد اقدامات ایجابی صورت گرفته است .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : در این موزه از تجارب و نظرات بسیاری از اساتید و محققان استفاده شده و در مورد کتاب تاریخ شفاهی پلیس راهور فاتب نیز  نظرات محققان و صاحبنظران و پژوهشگران استفاده و ثبت شد.

گفتنی‌ است در این بازدید تمامی مراحل و کار پلیس راهور تهران بزرگ در مدت صد سال توسط رییس پلیس راهور فاتب برای خبرنگاران ارائه و عکسها و مطالب این دوران مرور شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول