اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کمک به یادگیری فناوری نانو با تولید محصولات با کیفیت ایرانی

مهم‌ترین رویکرد بازآتک ایجاد زمینه‌ای برای آگاهی و ترویج، سرگرمی و کمک به یادگیری فناوری نانو با تولید محصولات با کیفیت ایران‌ساخت است.

کمک به یادگیری فناوری نانو با تولید محصولات با کیفیت ایرانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بخش قابل توجهی از مخاطبان دانش و فناوری نانو، جوانان و دانش‌آموزان خلاق هستند و ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ترویج و معرفی این فناوری، حمایت از ایده‌های نوآورانه آموزش محور را در دستور کار خود قرار داده است.

بر همین اساس، فراخوان رویداد بازآتک اعلام شد. پس از اعلام این فراخوان از نیمه دوم تیرماه سال جاری با استقبال فعالان فناور مواجه و زمینه برای جذب ایده‌های نوآورانه آموزشی و کمک به ترویج این فناوری فراهم شد.

تا کنون بیش از 25 ایده نوآورانه به این رویداد ارسال شده است که  تا ابتدای آبان‌ماه سال جاری، برگزیدگان شناخته می‌شوند.

مهم‌ترین رویکرد بازآتک ایجاد زمینه‌ای برای آگاهی و ترویج، سرگرمی و کمک به یادگیری فناوری نانو با تولید محصولات با کیفیت ایران‌ساخت است.

دانشگاهیان، پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از مخاطبان بالقوه این رویداد هستند و تا پایان مردادماه سال جاری فرصت دارند ایده‌های نوآورانه خود را به دبیرخانه رویداد بازآتک ارسال کنند.

داوران که گروهی از متخصصان و پژوهشگران در حوزه نانوفناوری هستند، ایده‌های ارسال شده را مورد واکاوی و ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت پذیرفته شدن در مرحله نخست برای داوری نهایی حضور خواهند یافت.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌هایی که دارای ویژگی‌هایی چون آموزش کاربردهای فناوری نانو، شبیه­‌سازی دستگاه­‌ها و تجهیزات نانو، همگرایی نانوفناوری با دیگر فناوری‏‌های همگرا و توسعه دهنده مفاهیم این حوزه باشند، از حمایت تجاری سازی‌ و توسعه نانو محصول ایران‌ساخت بهره‌مند خواهند شد.

محصولات حداکثر تا 10 آبان ماه سال جاری توسط داوران ارزیابی می شوند و تا ۲۰ آذرماه نیز فرآیند توسعه برای آنها آغاز می شود. تا پایان اسفندماه سال جاری نیز محصولات به نمونه نهایی می رسند و با برگزاری رویداد معرفی به سرمایه‌گذاران فرآیند تجاری‌سازی را طی می‌کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول