اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اوضاع دلار پیش از برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا چگونه است؟

با توجه به آنکه قرار است به زودی کمیته بازار باز بانک مرکزی آمریکا تشکیل جلسه دهد، دلار تلاش می‌کند تا آنجا که می‌تواند ارزش خود را در برابر سبد ارزهای مرجع به خصوص یورو حفظ کند.

اوضاع دلار پیش از برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا چگونه است؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات اخیر بازار جهانی ارز شاهد آن هستیم که دلار تلاش می‌کند تا در بالاترین سطح دو سه ماه گذشته باقی بماند، اما معاملات امروز شاهد آن بودیم که بازار منتظر نتایج برگزاری نشست کمیته بازار باز بانک مرکزی آمریکاست.

در معاملات امروز ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین میزان خود در 12 روز گذشته رسید و شاخص ارزش آن در 92.92 واحد تثبیت شد.

ارزش دلار هفته گذشته توانسته بود با رسیدن به شاخص 93.194 به بالاترین ارزش خود در برابر سبد ارزهای مرجع برسد.

بهبود نسبی اوضاع اقتصادی آمریکا و پیش بینی اقدام بانک مرکزی این کشور در جمع کردن اوراق بدهی از بازار باعث شده تا ارزش دلار در بازار جهانی رشد کند. 

بانک مشترک‌المنافعه استرالیا پیش بینی کرده که شاهد تداوم رشد ارزش دلار در هفته جاری باشیم.

یکی از دلایل رشد ارزش دلار طی یکی دو هفته اخیر گسترش شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در جهان و روی آوردن سرمایه‌گذاران به سمت دلار به عنوان پناهگاهی در برابر تورم بوده است.

هم‌اکنون ارزش یورو در برابر دلار به 1.17 دلار رسیده که نزدیک به بالاترین سطح آن در سه ماه گذشته است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن هم به 110 ین رسید که بالاترین سطح در 10 روز گذشته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول