اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: ارتش آمریکا به آموزش نیروهای عراقی ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت ارتش کشورش متعهد به آموزش نیروهای عراقی است.

بایدن: ارتش آمریکا به آموزش نیروهای عراقی ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه با «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید دیدار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت نقش آمریکا در عراق، آموزش، یاری‌رسانی و کمک به مقابله با داعش خواهد بود.رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید مأموریت رزمی نظامیان آمریکا در عراق تا پایان سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

جو بایدن گفت: «نقش ما در عراق، تنها در دسترس بودن برای تداوم آموزش و یاری‌رسانی جهت مقابله با داعش خواهد بود.» او در ادامه گفت آمریکا در هیچ مأموریت رزمی دیگری در آینده مشارکت نخواهد کرد.

مصطفی الکاظمی گفت رابطه با آمریکا قوی‌تر از هر زمان است. او به نمایندگی از مردم عراق از مردم آمریکا تشکر کرد و گفت بغداد منتظر همکاری با آمریکا است.

پیشتر نشریه «پولیتیکو» به نقل از یک مقام آمریکایی و دو فرد مطلع گزارش داده بود پایان مأموریت رزمی آمریکا از عراق به معنی خروج از این کشور نخواهد بود.

پولیتیکو به نقل از این منابع نوشته بود نظامیان آمریکایی از خاک عراق خارج نمی‌شوند و شماری از نظامیان آمریکایی به حضور خود ادامه خواهند داد.

به گفته این افراد، بخشی از نظامیان آمریکایی، به فراهم کردن حمایت لجستیک و مشاوره به نیروهای عراقی خواهند پرداخت و نیروی هوایی، اطلاعاتی و تجسسی به منظور آنچه مبارزه با داعش نامیدند، در خاک عراق باقی خواهند ماند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول