اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح اهدای قرآن‌های خانگی به نیت شهدا در زنجان اجرایی می‌شود

فرماندار زنجان با طرح پیشنهادی در ارتباط با اهدای قرآن به نیت شهدا گفت: پیشنهاد می‌کنیم طرح اهدای قرآن‌های خانگی در بین شهروندان اجرایی شود و در نهایت به نیت شهدا به مساجد اهدا شود.

طرح اهدای قرآن‌های خانگی به نیت شهدا در زنجان اجرایی می‌شود

رضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری کنگره شهدا در استان فراتر از جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدا و رزمندگان استان است، اظهار کرد: جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای زنجان بسیار ارزشمند بوده و در تاریخ ماندگار خواهد شد و آیندگان برای بررسی این عصر و قضاوت جمهوری اسلامی، به آثار مکتوب و آثار هنری مراجعه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های استان تلاش کنند تا آثار ماندگاری را جمع‌آوری و ثبت کنیم و حتما از همه ظرفیت‌های خود در شأن شهدای استان استفاده کنند.

فرماندار زنجان افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و شهدای ما با تاسی از امام حسین(ع) جان عزیزشان را فدا کردند، تا با برگزاری باشکوه این کنگره دین خود را به شهدا ادا کنیم.

عسگری گفت: هرکس هرکاری در رابطه با برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا و برای رونق، شکوه و ماندگاری این کنگره به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده انجام دهد شرمنده شهدا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین دستاوردهای این جنگ می‌توان به بیمه شدن چندین و چند ساله انقلاب در برابر دشمنان اشاره کرد، افزود: رزمندگان با از جان گذشتگی خود ثابت کردند که  فشارهای دشمنان هیچ تاثیری در اراده و عزم ملت ایران در پاسداری از انقلاب ندارد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری کنگره ۳۵۳۵ علاوه بر گرامی‌داشت یاد شهدا معرفی شهدا است، تاکید کرد: زنجان شهدای تاثیرگذار بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است که بیشتر آنها با وجود تاثیرگذاری و دلاوری که داشتند، ناشناخته هستند.

عسگری گفت: شهدا بی‌منت و بی‌توقع جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حداقل وظیفه ما نیز این است که در برگزاری باشکوه، جذاب و ماندگار کنگره ملی شهدای استان زنجان کوتاهی نکنیم.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های اجرا شده در ارتباط با کنگره شهدا بیان کرد: برپایی یادمان شهدا، نامگذاری کلاس‌های درس به نام شهدا، راه‌اندازی کتابخانه موضوعی شهدا در طول یک سال گذشته از جمله اقدامات صورت گرفته در قالب کنگره شهدا بوده است.

عسگری همچنین با طرح پیشنهادی در ارتباط با اهدای قرآن به نیت شهدا گفت: پیشنهاد می‌کنیم طرح اهدای قرآن‌های خانگی در بین شهروندان اجرایی شود و در نهایت به نیت شهدا به مساجد اهدا شود.

فرماندار زنجان همچنین ضمن پیشنهادی درباره ایجاد کتابخانه به نام شهدا افزود: طرح قابل قبولی است که کتابخانه‌های شخصی به نام شهدا نامگذاری شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول