اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان

معاونان وزرای امور خارجه ازبکستان و انگلستان در چارچوب یک ویدئو کنفرانس اوضاع افغانستان و همچنین تعمیق همکاری های متقابل بین مناطق آسیای مرکزی و جنوبی را بررسی کردند.

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «غیرت فاضل‌اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «وندی مارتون» معاون وزیر امور خارجه انگلستان به صورت ویدئو کنفرانس اوضاع افغانستان و همچنین تعمیق همکاری‌های متقابل بین مناطق آسیای مرکزی و جنوبی را بررسی کردند.

در این گفت و گو همچنین چگونگی و چشم انداز همکاری‌های ازبکستان و انگلستان و ایرلند شمالی بررسی شد.

طرفین علاقمندی خود را برای توسعه دیالوگ در مورد اوضاع افغانستان و همچنین تعمیق همکاری‌های متقابل بین مناطق آسیای مرکزی و جنوبی ابراز داشتند.

مارتون نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» که روز 16 ژوئیه سال 2021 میلادی در شهر «تاشکند» برگزار شد، را ارزشمند دانست.

طرفین همچنین در مورد حمایت متقابل از ابتکارات در چارچوب سازمان‌های بین المللی از جمله پیشنهاد رئیس جمهور ازبکستان در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبادل نظر کردند.

در این رایزنی همچنین دیگر موضوعات همکاری‌های دوجانبه نیز بررسی شد.  

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول