اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دلیل برگزاری اجلاس آموزش و پرورش در پایان دولت دوازدهم/ مدارس در مهر امسال چگونه بازگشایی می‌شوند؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به تشریح اهداف و دلیل برگزاری سی‌وپنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور پرداخت.

دلیل برگزاری اجلاس آموزش و پرورش در پایان دولت دوازدهم/ مدارس در مهر امسال چگونه بازگشایی می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به شرایط کرونایی کشور، اظهار کرد: امیدواریم با رفع و دفع این ویروس منحوس اجلاس سی‌و‌ششم در وضعیت طبیعی و به صورت کاملاً حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد:اجلاس سی‌وپنجم به صورت مجازی با حضور حدود ۵۰ نفر از اعضای شورای معاونان و مدیران حوزه ستادی در محل برگزاری اجلاس و حدود 1300 نفر از مدیران کل، رؤسای آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین استان‌ها از طریق غیر حضوری در مراکز استان‌ها و همچنین به استعداد چند میلیون نفر از مدیران مدارس، معلمان، جمعی از اولیاء و دانش آموزان در بستر شاد برگزار می‌شود.

احمدی لاشکی افزود: ممکن است عده ای این سؤال را مطرح کنند که ضرورت برگزاری این اجلاس در روزهای پایانی دولت چیست؟
باید پاسخ دهم در دوران مسؤولیت آقای حاجی میرزایی اجلاس ۳۴ پس از 4 سال وقفه با تاکید ایشان برگزار شد و خوشبختانه رضایت حدود ۹۷ درصدی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش را نیز به همراه داشته است. امروز در مدت زمان کمتر از ۱۱ ماه از اجلاس قبلی دستور برگزاری اجلاس ۳۵ را صادر کرد، چراکه اعتقاد بر آن است ارائه مهم‌ترین برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای آموزش و پرورش در چنین فضایی، با انگیزه مضاعف، آموزش یکپارچه نگاه و فهم مشترک، موجبات تعالی آموزش و پرورش را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه معتقدیم تغییر دولت‌ها می تواند به مثابه رشته ورزشی دوی امدادی که در آن هر کدام از اعضای تیم بخشی از مسیر را طی می‌کنند، باشد، افزود: آموزش و پرورش هدفمند چاره‌ای جز ادامه مسیر با برنامه‌ای دقیق در راستای سند تحول بنیادین نداشته و در تحول تعلیم و تربیت هیچ راه میانبری وجود ندارد؛ امروز دنیا به این نتیجه رسیده است تحول در نظام ملی آموزش و پرورش حداقل ۲۰ الی ۳۰ سال طول خواهد کشید و هیچ تقویم سیاسی قادر به حفظ چنین دوره زمانی نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای دستور وزیر در تاریخ 16 تیرماه 1400 مبنی بر لزوم برگزاری اجلاس ۳۵، جلسات متعدد در دبیرخانه دائمی برگزار و کمیته های هفتگانه؛ «علمی و محتوایی»، «پشتیبانی و تامین منابع»، «فناوری اطلاع‌رسانی، تشریفات»، «سلامت و بهداشت»، «حراست و امنیت» و «نظارت و ارزیابی» تشکیل شد و مقرر شد این اجلاس طی دو روز در اردوگاه شهید باهنر تهران و مراکز استان‌ها با شعار کلیدی نصیب برابر آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب برگزار شود.

وی درباره اهداف و برنامه های اجلاس 35، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این اجلاس پاسخ به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس 34 است، که سخنرانان تشریحاً به آن خواهند پرداخت. برهمین مبنا، این اجلاس باید به سؤالاتی که مخاطبین، مدیران و رؤسای مناطق آموزش و پرورش در محورهای مهم دنبال خواهند کرد، پاسخ دهد یعنی آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ سناریوهای بازگشایی مدارس کدامند؟ استراتژی تأمین منابع انسانی چگونه خواهد بود؟ برای کیفیت بخشی به امور آنان چه اقداماتی نیاز است؟چه تحولی در برنامه‌های درسی، محتوا و مواد آموزشی ایجاد خواهد شد؟

وی افزود: در روش های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت کدام نو آوری ها را شاهد خواهیم بود؟چگونه به تحول و برقراری عدالت در فرصت‌های یادگیری برخوردار از کیفیت دست خواهیم یافت؟راهکارهای ما برای صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموز، معلم و خانواده کدامست؟نحوه مراقبت از بزرگترین دستاورد دهه اخیر وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) چگونه خواهد بود؟ از تجارب دنیا در خصوص آموزش بر مبنای فناوری‌های نوین در دوران کرونا چه آموخته‌ایم؟مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا پیرامون واکسیناسیون فرهنگیان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برای ورود مجدد به آموزش حضوری، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونه عملیاتی خواهد شد؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه تقدیمی دولت پیرامون نظام رتبه بندی معلمان را چگونه و چه زمانی به سرانجام خواهند رساند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول