اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نا ترازی تولید و مصرف موجب خاموشی‌هاست/ قطع برق ۷۰ اداره و ۳۰۰ واحد تجاری در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه نا ترازی تولید و مصرف موجب خاموشی‌هاست گفت: برق ۷۰ اداره و ۳۰۰ واحد تجاری قطع شده است.

نا ترازی تولید و مصرف موجب خاموشی‌هاست/ قطع برق ۷۰ اداره و ۳۰۰ واحد تجاری در همدان

شیرزاد جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به قطعی برق و مردمی که به این موضوع معترض هستند اظهار کرد: وضعیت امروز ناتراز بودن تولید و مصرف باعث شده تا قطعی‌های برق را در سطح کشور داشته باشیم‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار مگاوات بین تولید و مصرف نا ترازی وجود دارد یعنی مصرف ما ۱۲ هزار مگاوات بیشتر از تولید برق کشورمان است و این خاموشی‌ها ناشی از آن است که یا باید مدیریت مصرف انجام دهیم یا خاموشی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از تاثیر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها گفت و افزود: با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها ۱۸ مگاوات در استان تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته دیسپاچینگ ملی سهم استان‌ها را اعلام کرده است بیان کرد: سهم همدان دیروز ۶۱۵ مگاوات بود که امروز با خارج شدن یک نیروگاه از مدار سهم ما به ۶۰۵ کاهش یافته که اگر حتی یک مگاوات افزایش مصرف باشد، برای جبران آن یک مگاوات خاموشی اعمال می‌شود.

 جمشیدی اضافه کرد: دیروز مصرف برق استان ۷۶۷ مگاوات بود که بیش از ۱۵۰ مگاوات بیشتر از سهم در نظر گرفته شده، مصرف کردیم و باید ۱۵۰ مگاوات خاموشی باشد.

وی با بیان اینکه خاموشی‌ها نیز از طرف شرکت برق نیست بلکه دیسپاچینگ ملی خاموشی را اعمال می‌کند افزود: ما شرکت توزیع هستیم و شرکت تولید نیستیم بنابراین وقتی بیش از سهمیه مصرف می‌شود، خاموشی اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در خصوص مشکل خاموشی در روستای گراچقا اضافه کرد: اینکه فقط در حاشیه شهر خاموشی وجود دارد، صحیح نیست بلکه مناطق را به دو بخش حساس و غیرحساس تقسیم کردیم که مناطق حساس بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آب شرب و مراکز نظامی است و نباید قطع باشد ولی مابقی مناطق به عدالت خاموشی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دیروز در مرکز شهر همدان خاموشی داشتیم یادآور شد: اگر کمبود برق باشد در همه جا اعمال می‌شود و جاهایی که شبکه منابع آبی و تصفیه‌خانه است، قطع نمی‌شود.

جمشیدی با تاکید بر اینکه چاه روستاها وابسته به شبکه عمومی کل روستاست گفت: شرایط بحرانی‌ است و شبکه آبفا باید ژنراتور برای چاه‌های روستایی در نظر گیرد تا آب آنها در یکی دو ساعت خاموشی برق قطع نشود.

وی با بیان اینکه فقط خاموشی در روستای گراچقا نیست و اگر کمبود باشد به نسبت و عدالت بین همه مشترکان تقسیم می‌شود افزود: به هیچ وجه برق مناطق حساس قطع نمی‌شود ولی مابقی نقاط از طریق دیسپاچینگ ملی و برق منطقه‌ای باختر خاموشی اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان تصریح کرد: اگر مصرف را متناسب با سهمیه مدیریت کنیم، خاموشی اعمال نمی‌شود بنایراین برای رعایت الگوی مصرف همه مشترکان اعم از خانگی و تجاری و اداری باید رعایت کنند.

وی در خصوص پرمصرف بودن برخی ادارات نیز گفت: هیچ فرقی بین ادارات و مشترکان خانگی نیست که بر این اساس بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ بانک و اداره در سطح استان پرمصرف برقشان قطع شده و برق ۳۰۰ واحد تجاری پرمصرف نیز قطع شده است.

جمشیدی اضافه کرد: همچنین ۱۴۰ ساختمانی که نور نماهای ساختمانی آنها روشن بود، قطع شده و در این زمینه با همه مشترکان به یک روش برخورد صورت می‌گیرد.

وی در خصوص مدت زمان قطعی برق نیز گفت: تا زمانی که دمای هوا کاهش یابد و توازن بین تولید و مصرف صورت گیرد و مصرف تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول