اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

آساتریدر آگاه چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای داشتن یک تجربه عالی در بازار بورس، به بعضی ابزارها نیاز داریم و مهمترین آن‌ها، یک سامانه معاملاتی مناسب است.

آساتریدر آگاه چیست و چگونه کار می‌کند؟

این سامانه باید امکان انجام معاملات را با بیشترین سرعت و به ساده‌ترین روش برای کاربران فراهم کند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهد. در واقع سامانه معاملاتی یک فاکتور رقابتی مهم در میان کارگزار‌ی‌ها به شمار می‌رود. سامانه آساتریدر آگاه اپلیکیشن معاملاتی اختصاصی کارگزاری آگاه است. پس از دریافت کد معاملاتی از کارگزاری آگاه، شما می‌توانید از طریق پنل معاملاتی یا اپلیکیشن آساتریدر به خرید و فروش سهام بپردازید اما اپلیکیشن آساتریدر آگاه چیست و چگونه کار می‌کند؟ در ادامه این مطلب با نرم‌افزار آساتریدر آگاه و بخش‌های مختلف آن آشنا خواهیم شد.

ورود به اپلیکیشن آساتریدر

پس از نخستین ورود به اپلیکیشن آساتریدر، لازم است نام کاربری و گذرواژه را در کادرهای مربوطه بنویسید. این اطلاعات روی دستگاه ذخیره می‌شوند و برای دفعات بعدی نیاز به درج مجدد آ‌ن‌ها نیست. در ادامه دو حالت استفاده از حالت «اثر انگشت» یا استفاده از «پین» وجود دارد. با انتخاب حالت اثر انگشت، لازم است اثر انگشت خود را تعریف و برای ورودهای بعدی از آن استفاده کنید. برای استفاده از حالت پین، باید یک عدد 4 رقمی را انتخاب کنید. برای هر بار ورود به اپلیکیشن این عدد از شما دریافت خواهد شد.

دیده‌بان

دیده‌بان در اصل به معنای دسته‌بندی است. به عبارت دیگر، نمادها می‌توانند بر اساس ویژگی خاصی در یک دسته‌بندی قرار بگیرند. این دسته‌بندی را اصطلاحا «دیده‌بان» می‌گوییم.

دیده‌بان آگاه: این دیده‌بان به صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن آساتریدر وجود دارد. در دیده‌بان آگاه نمادها قابل حذف و اضافه نیستند اما ترتیب نمایش آن‌ها قابل تنظیم است. مثلا شما می‌توانید نمادها را بر اساس: بیشترین تاثیر در شاخص، بیشترین درصد افزایش یا کاهش، بیشترین حجم معامله و... مرتب کنید.

دیده‌بان‌های من: دیده بان‌هایی هستند که توسط کاربر ایجاد می‌شوند. البته پس از اولین ورود به شما به اپلیکیشن، دیده‌بانی با عنوان «دارایی‌های من» ایجاد می‌شود که زیرمجموعه «دیده‌بان‌های من» است و سهام شما را به نمایش می‌گذارد.

در بخش «دیده‌بان‌» با کلیک روی سه خط بالای صفحه، شما می‌توانید دیده‌بان‌های مختلفی را بر اساس دسته‌بندی مد نظرتان، ایجاد و حذف کنید.

اطلاعات نمادها

برای مشاهده اطلاعات نمادها، روی ذره‌بین بالای صفحه کلیک و نام نماد مد نظر را جست‌وجو کنید. با کلیک روی نام نماد، همه اطلاعات و جزئیات از قبیل: تعداد، ارزش و حجم معاملات، قیمت پایانی، وضعیت نماد و... نمایش خواهند یافت.

ثبت سفارش خرید و فروش

برای ثبت سفارش خرید و فروش در نرم‌افزار آساتریدر، چند روش مختلف وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ثبت سفارش از قسمت جزئیات: همان طور که در تصویر قبل مشاهده کردید، در بخش انتهایی صفحه جزئیات، دو گزینه خرید و فروش وجود دارد. با کلیک روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید سفارش خرید یا فروش سهم را ثبت کنید.

(همچنین در همه دیده‌بان‌ها با کلیک روی نام نماد، صفحه جزئیات را مشاهده خواهید کرد).

ثبت سفارش پیشرفته در دیده‌بان: در همه دیده‌بان‌ها، با کشیدن نام نماد به سمت چپ، عبارت خرید و با کشیدن نام نماد به سمت راست، عبارت فروش، را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی کلمه خرید یا فروش، می‌توانید درخواست مد نظر را ثبت کنید.

ثبت سفارش سریع در دیده‌‌بان: در هر کدام از دیده‌بان‌ها، با نگه‌داشتن انگشت‌تان برای چند ثانیه روی نام نماد، امکان خرید یا فروش آن سهم (طبق تصویر زیر) فراهم خواهد شد.

نکات ثبت سفارش

در صورتی که حجم خاصی برای خرید مد نظرتان نیست، روی آیکون ماشین حساب کلیک کنید و مقدار سرمایه را بنویسید، حجم به صورت اتوماتیک محاسبه و نمایش می‌یابد و با تایید آن، درخواست ثبت می‌شود.
برای ثبت سفارش در زمان پیش‌گشایش، می‌توانید از امکان پیش‌نویس سفارش استفاده کنید. برای این منظور پس از درج حجم و قیمت، روی سه‌نقطه انتهای صفحه کلیک و گزینه «ذخیره سفارش به عنوان در انتظار» را انتخاب کنید.

 

مدیریت پنل کاربری آساتریدر

در هر کدام از دیده‌بان‌ها که باشید، چهار گزینه طبق تصویر زیر مشاهده می‌کنید. در ادامه همه گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

دیده‌بان: طبق آن چه در قبل توضیح داده شد، شامل دیده‌بان آگاه و دیده‌بان‌های من است.

سفارشات: شامل هر سفارشی که ثبت کرده‌اید (سفارشات، فعال، سفارشات روز، سفارشات دارای خطا و...) می‌شود. طبق تصویر زیر با کلیک روی هر مورد می‌توانید، همان سفارشات را مشاهده کنید.

دارایی‌ها: با ورود به این صفحه، لیست سهم‌هایتان را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی سه خط بالای صفحه می‌توانید همه موارد مربوط به سهامتان مثل: عملکرد سبد سهام، سودهای تقسیمی و... را بررسی کنید.

بیشتر: در این بخش، اطلاعات فرد (نام کاربری، رمز عبور، وضعیت حساب معاملاتی و...) قابل مشاهده و ویرایش است. همچنین از این بخش می‌توانید گردش حساب خود و راهنمای اپلیکیشن را مشاهده کنید. ارسال تیکت پشتیبانی، دسترسی به باشگاه مشتریان و بخش آموزش و امکان مدیریت کاربران، از دیگر امکانات این بخش است.

کلام آخر

در این مطلب آموختیم که آساتریدر آگاه چیست و چگونه کار می کند. این اپلیکشن کاربردی به شما اجازه می‌دهد که از طریق تلفن همراه‌تان، به راحتی سبد دارایی خود را مدیریت کنید. همچنین ویژگی‌ شخصی‌سازی اپلیکیشن آساتریدر به کاربران امکان می‌دهد که با توجه به اولویت‌هایشان، دسته‌بندی مخصوص خود را ایجاد و تغییرات مد نظر را اعمال کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول