اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

از سرگیری عرضه سیمان در بورس کالا از فردا/ دست رد به درخواست وزیر صنعت

با اعلام شرکت بورس کالای ایران، سیمان از فردا با پیش‌دریافت 100 درصدی در بورس کالا عرضه می‌شود.

از سرگیری عرضه سیمان در بورس کالا از فردا/ دست رد به درخواست وزیر صنعت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق اعلام شرکت بورس کالای ایران، از فردا سیمان دوباره در بورس کالا عرضه خواهد شد و میزان پیش دریافت برای خرید این محصول به صورت 100 درصدی صورت خواهد بود.

این موضوع به شرکت های کارگزاری ابلاغ شده و تا اطلاع ثانوی قابل اجرا است.

بازار سیمان این روزها در حالی دستخوش قیمت‌گذاری نجومی و عرضه چند برابر قیمت مصوب است که شاهد کشمکش بخش‌های مختلف بر سر عرضه یا عدم عرضه این محصول در بورس کالا هستیم. در این میان برخی شایعات نیز مبنی بر توقف عرضه سیمان در بورس مطرح شده بود.

در عین حال، وزارت صنعت خواستار توقف عرضه این محصول در بورس شده بود که ابلاغیه امروز بورس کالا نشان دهنده پاسخ منفی به این درخواست است.

 فرهاد رحمانی، معاون دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت در این مورد گفته بود: وزیر صنعت مخالف عرضه سیمان در بورس کالا است زیرا معتقد است ساز و کار این کار فراهم نشده است، از جمله اینکه موجودی کافی، خریدار، مصرف‌کننده خرد و پروژه‌های ملی باید مدنظر قرار می‌گرفت و البته به نظر من بخشی از افزایش قیمت سیمان به دلیل عرضه در بورس کالا است.

به گفته وی، دولت یارانه انرژی به صنعت سیمان می‌دهد تا این محصول با قیمت مناسب به دست مردم برسد. قیمت تمام شده هر تن سیمان 190 تا 240 هزار تومان برآورد شده که با توجه به سود 30 درصدی قیمت سیمان محاسبه شده است و هر تن سیمان فله‌ای 308 هزار تومان و سیمان پاکتی 430 هزار تومان برآورد شده است و به واحدهای تولید سیمان اعلام کرده‌اند که بر اساس این قیمت عرضه کنند.

برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «نظارت بر افزایش قیمت صد درصدی سیمان» عنوان کردند که باید هر چه سریعتر بر قیمت‌گذاری سیمان نظارت شود و این کار از روش دستوری خارج و به روش معامله در بورس کالا محدود شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول