اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته در هفته آینده/ آیا اول مهر حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری است؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: ستاد کرونا درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری می‌کند.

پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته در هفته آینده/ آیا اول مهر حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری است؟

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سی‌وپنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش یرای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۳۰ درصد مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز است و برای بازگشایی آنها در ابتدای مهر مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در شهرها که با تراکم بالاتر دانش‌آموزان مواجه هستیم، گفت: اگر در شروع سال تحصیلی ملزم به رعایت فاصله باشیم، دانش‌آموزان را توزیع می‌کنیم و همچنین این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که قطعا دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود. 

حاجی‌میرزایی با اشاره به واکسیناسیون معلمان گفت: با وزارت بهداشت توافق انجام شده است و از عید غدیر، واکسیناسیون معلمان آغاز می‌شود.

وی افزود: با اضافه کردن معلمان مدارس غیردولتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلم داریم که فکر می کنم تا قبل از پایان مرداد همه معلمان واکسینه شوند. 

وزیر آموزش و پرورش درباره اجباری یا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان اظهار کرد: در این خصوص یاید ستاد کرونا تصمیم بگیرد؛ بنده به عنوان خدمتگزار عرصه تعلیم تربیت باید بگویم تجربه غالب کشورها حاکی است که مخاطره ای متوجه دانش‌آموزان نیست و حتی کشورهایی در سال گذشته به رغم کرونا، مدارس شان را باز نگهداشتند.

وی تصریح کرد: دور بودن بچه‌ها از مدارس مخاطره قطعی دارد و تجربه کرونا نشان داد مدرسه جایگزینی ندارد و قطعا دانش‌آموزان باید در در مدرسه بیایند‌.

حاجی‌میرزایی درباره جذب در آموزش و پرورش گفت: تعهد کرده بودیم قبل از پایان دولت  تمام کسانی که قبل از ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند را جذب کنیم که آخرین گروه هم هفته گذشته آزمون دادند و در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از طریق تبدیل وضعیت و به کارگیری ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شدند.

در برنامه تخصصی «تحول و نیروی انسانی»  در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش که در اردوگاه فرهنگی/ تربیتی شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: تا پایان سال، اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان تعیین تکلیف و بسته نیروی انسانی تکمیل خواهد شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: هدف اصلی رتبه بندی معلمان ارتقای کیفی صلاحیت‌های معلمی است که به افزایش انگیزه معلمان کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح «کارآمد» در معاونت ابتدایی و طرح «جوامع یادگیری» در معاونت متوسطه برای سال تحصیلی جدید، اجرا می‌شود که خروجی  این طرح ها، صلاحیت معلمان را ارتقا خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد در دوره‌های تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان ۲۰ رشته مطابق با شرایط جدید، بازنگری و به وزارت علوم ارسال شده است، همچنین برای افزایش صلاحیت کیفی دانشگاه نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

حاجی میرزایی افزود: الگویی با ۱۴ شاخص،  برای نیروی انسانی طراحی کرده ایم و  هیچ مدرسه ای نباید در آغاز سال تحصیلی، بدون معلم باشد. بسته دیگر نیروی انسانی نیز، نظام انگیزشی، است که  برای ارتقای انگیزه معلمان طراحی شده است.

وی درباره افزایش حقوق نیروهای خدماتی گفت: در قانون هیچ راهی برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وجود نداشت،  اما با هماهنگی‌های صورت گرفته از ماه گذشته دریافتی‌های آنان یک میلیون در قالب اضافه کار اضافه شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره پاداش بازنشسته‌‌ها افزود: اعتبارات این موضوع تخصیص پیدا کرده و باید تأمین شود و این موضوع نیز در هفته‌های آینده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول